05 dec SINT HOUDT VAN SEO EN GEEFT 3 WEBSHOP-TIPS CADEAU!8 min read
SINT HOUDT VAN SEO EN GEEFT 3 WEBSHOP-TIPS CADEAU!
Het heerlijk avondje is gekomen,
En daarom gaat de E-Sint jou belonen!
Heb jij een webshop én wil je vooruit?
Lees deze tips en voer ze uit! (Volgens de Sint is succes gegarandeerd)
TIP 1: MOBIELE WEBSHOP IS EEN MUST
Is je webshop nog niet responsive? Ga hier dan als de wiedeweerga mee aan de slag! 2015 wordt namelijk het jaar van mobiele webshops. Momenteel is bijna 40% van de bezoekers van webshops mobiele bezoekers. En er wordt verwacht dat dit percentage het komende jaar weer flink stijgt, onder andere door het stijgende aantal verkochte smartphones.
Ook Google speelt in op deze mobile-trend. Op 27 november 2014 lanceerden zij het mobile-friendly label, waarmee mobiele webshops door middel van een positief label in de zoekresultaten worden aangeduid als mobiel-vriendelijk. En staat jouw webshop nu hoog in de zoekresultaten, maar is je webshop nog niet mobiel? Vrees dan voor je positie, aangezien de ranking van mobiele webshops in Google wordt verhoogd.
Wil je meer informatie over een mobiel webshop of heb je hulp en advies nodig bij de uitvoering? Stel je vragen over responsive webshops aan de hulpsint!
TIP 2: OMNI-CHANNEL MAG NIET ONTBREKEN
Bied jij je producten nog niet aan via andere kanalen dan je webshop? Dan moet je de omni-channel strategie direct inpassen in je online marketing! Hoe meer kanalen je gebruikt voor het aanbieden van je producten, hoe groter de kans dat er aankopen plaatsvinden.
Een eerste stap voor de uitbreiding van je verkoopkanalen is het aanmelden bij vergelijkingssites. Upload je productfeed, spreek een cost per click en het liefst een cost per sale af en je productassortiment wordt live gezet. Via dit soort affiliate marketing programma’s wordt de vindbaarheid en exposure van je producten enorm vergroot, waardoor de kans op conversies exponentieel groeit, én werk je aan kwalitatieve linkdbuilding.
Een andere, hele interessante, mogelijkheid voor omni-channel is clicks-and-bricks acties in samenwerking met fysieke winkels die overlap hebben met je webshop. Bijvoorbeeld een zonnebrillenwebshop die samenwerkt met een opticien om het klantpotentieel voor beide partijen te vergroten. Daarnaast kun je ook extra verkoopkanalen creëren door middel van samenwerkingen met blogs, dagaanbiedingensites en Marktplaats.
Wil je meer weten over deze marketingstrategie of heb je hulp nodig bij de implementatie? Contact de hulpsint over omni-channel marketing!
TIP 3: PERSONALISATIE IS DE TOEKOMST!
Maak jij gebruik van e-mailmarketing? Dan weet je vast dat persoonlijke aanspraak en een specifiek aanbod voor verschillende klanten van belang is! Maar deze personalisatie wordt ook steeds belangrijker voor webshops. Zowel op het gebied van Advertising als Klantenservice speelt personalisatie een steeds grotere rol. Zo groeit de Remarketing en Retargeting de laatste jaren als kool en zie je steeds meer chatservices op webshops om bezoekers van persoonlijk advies te voorzien.
Een toekomstvoorspelling van online marketing genieën is dat webshops straks volledig specifiek op een klant zijn ingericht. Er wordt bijvoorbeeld alleen een productaanbod getoond die voor de betreffende klant interessant is , om ruis en afleiding tijdens het koopproces te voorkomen. Dus houd deze ontwikkeling goed in de gaten, om te voorkomen dat je straks de e-(stoom)boot mist!
Wil je meer informatie over gepersonaliseerde marketing? Vraag ons vrijblijvend naar de mogelijkheden op het gebied van Remarketing, Retargeting en Chatservices!
Dit waren de drie webshop-tips van de goedheiligman,
Lees de tips goed door en profiteer ervan!
En o ja, nog één wijze les:
Van dik hout zaagt men planken,
Zorg ervoor dat je webshop up-to-date en je doelgroep geanalyseerd is,
En ga vervolgens pas aan de slag met ranken!
Groet,
De E-Sint