04 mrt Dit is waarom een eigen app belangrijk is voor een bedrijf!6 min read
Dit is waarom een eigen app belangrijk is voor een bedrijf!
Apps op smartphones en tablets worden massaal gebruikt. Potentiële klanten hebben hun smartphone altijd bij zich en de mogelijkheden zijn tegenwoordig eindeloos. Deze trend zal nog lang aanhouden en daarom is het voor bedrijven verstandig om een app te laten maken. Toch komt er bij het maken van een bedrijfsapp een hoop kijken. In dit blog staan 5 voordelen van het hebben van een eigen app.
Voordeel 1: Consumenten geven de voorkeur aan apps!
Ten eerste geven consumenten wanneer ze op hun telefoon zitten de voorkeur aan apps boven een website. Dit komt doordat apps (wanneer ze goed gemaakt zijn) zeer gebruiksvriendelijk zijn. Ook is in deze tijd snelheid belangrijk en met een app kan de consument heel vlug iets uitvoeren.
Voordeel 2: je onderscheid je van bepaalde concurrenten!
Ten tweede kan een app je momenteel nog onderscheiden van de concurrent. Het gebruik van apps neemt alleen maar toe en door de nieuwste ontwikkelingen hebben bedrijven met een conversiegerichte, gebruiksvriendelijke app een grote voorsprong op de concurrent. Consumenten klikken nou eenmaal eerder op een app dan dat ze een www adres invoeren. Momenteel is de kans nog groot dat je concurrent geen app heeft. Het perfecte moment om de stap te zetten en om een app te laten maken!
Voordeel 3: De consument draagt jouw bedrijf in zijn broekzak!
Tot slot is een belangrijk voordeel aan het hebben van een bedrijfsapp dat elke consument die jouw app heeft gedownload jouw bedrijf altijd bij zich draagt. Elke keer als de consument zijn/haar telefoon opent zal hij/zij het icoontje van jouw bedrijf zien. Dit betekent dat de klant jouw bedrijf beter onthoudt en daardoor zal de stap kleiner zijn om een aankoop te verrichten.
Voordeel 4: De communicatie met de consument krijgt een boost!
Voor bedrijven met een app is het een stuk makkelijker om te communiceren met klanten. Je hebt de mogelijkheid om push berichten te sturen en deze berichten ziet de consument altijd, ook als ze de app niet openen. Verder kan Je locatie gebaseerde push berichten sturen waardoor je de berichten alleen naar consumenten stuurt die in de buurt zijn. Op deze manier kan je ze bijvoorbeeld melden dat de uitverkoop is begonnen of je kan ze precies op dat moment een kortingscode sturen.
Voordeel 5: De consument kan de klantenkaart niet meer vergeten!
Veel bedrijven maken gebruik van een klantenkaart. Door een klantenkaart krijgt een bedrijf een goed inzicht in het uitgavepatroon van de desbetreffende klant en dit is waardevolle informatie. Helaas vergeet de klant deze kaart vaak. Wanneer je de klantenkaart verwerkt in de app zal de consument dit nooit meer vergeten. Dit betekent meer informatie en in deze tijd is dat goud waard.
Meer informatie? Klik dan hier.