29 mei Visuele content essentieel in 20205 min read
Visuele content is essentieel in 2020
Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van alle informatie die naar je hersenen wordt gestuurd visueel is. Hieruit blijkt dat visuele content ontzettend belangrijk is. Kijk bijvoorbeeld naar Instagram, Pinterest en Facebook, allemaal erg grote platformen waarbij er veel gebruik wordt gemaakt van visuele uitingen. Maar waarom werkt visuele content zo goed en wat werkt het beste? Dat lees je in dit blog!
Waarom werkt visuele content zo goed?
Om te beginnen zijn veel mensen visueel ingesteld. Er wordt veel in beelden gedacht en dit is makkelijker om op te slaan. Uit onderzoek blijkt dat wanneer iemand een relevante afbeelding zag bij bepaalde informatie dat ze de informatie na drie dagen, 50 procent beter na konden vertellen dan als ze geen afbeelding hadden gezien. Een foto bij tekst zorgt er dus voor dat de informatie beter blijft hangen. Daarnaast verwerken je hersenen visuals 600.000 keer sneller dan tekst. Verder onderbreekt een foto vaak de tekst en dit zorgt voor een fijnere leeservaring.
Wat werkt het best?
Voornamelijk stockafbeeldingen worden erg veel gebruikt door marketeers. Dit zijn afbeeldingen die copyright free zijn. Je hebt gratis stockafbeeldingen maar ook betaalde. Je hebt hier vaak abonnementen voor waarbij je maandelijks moet betalen. Voorbeelden zijn adobe stock foto’s of Shutterstock. Verder zijn Pexels en Unsplash goede sites om gratis stockbeelden te downloaden.
Toch is dit niet het meest effectieve contentmiddel. Uit onderzoek blijkt dat infographics en productvideo’s het op dit moment erg goed doen. Het geeft een duidelijk en snel overzicht en is voor de hersenen makkelijk te verwerken en te onthouden. Het maken van een infographic is meer werk, maar geeft ook een duidelijker overzicht van wat er wordt bedoelt. Hieronder een aantal feitjes over visuele content!
Infographic weetjes visuale content
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van visuele content?
? Klik dan hier