17 nov Dit is hoe je als B2B organisatie Instagram Reels en TikTok inzet!5 min read
Dit is hoe je als B2B organisatie Instagram Reels en TikTok inzet!
Veel bedrijven in de B2B-sector hebben moeite met het creëren van content op TikTok en Instagram Reels, terwijl dit type content enorm effectief is. Short video’s zijn dé trend van 2022 en wij verwachten dat dit zich in 2023 doorzet. Vandaar dat wij in dit blog uitleggen hoe organisaties in de B2B-sector deze short video’s het beste kunnen inzetten.
Creëer eigen content!
Het is uiteraard van groot belang om originele eigen content te creëren. Hierbij kun je als bedrijf kiezen tussen verschillende soorten content. Leg bijvoorbeeld uit hoe je product werkt, geef tips over een bepaald onderwerp in jouw branche, deel content over een nieuwe werknemer of maak een tutorial.
Het is hierbij essentieel om entertainende elementen toe te voegen, zodat het niet saai wordt. Maak een flitsende edit van ongeveer 30 seconden en voeg muziek & ondertiteling toe. Zorg er te allen tijde voor dat de aandacht van de kijker gegrepen en vastgehouden wordt.
Maak gebruik van Ads!
Naast de organische content, kun je ook kiezen voor Ads. Zo bereik je gegarandeerd een grote groep mensen. Ook hierbij is het essentieel om flitsende video’s te maken van maximaal 30 seconden, waarin je direct in het begin de belangrijkste boodschap vermeldt. Op TikTok en Instagram Reels hebben mensen weinig concentratie en binnen no-time scrollen ze door. Vandaar dat de eerste seconden het belangrijkst zijn.
Schakel influencers in!
Tot slot kun je samenwerken met influencers. Voer hierbij eerst onderzoek uit. Bepaal met welke potentiële influencers je wil samenwerken. Let hierbij op de engagement rate (likes+comments+shares/aantal volgers). De interactie met de doelgroep is namelijk van groot belang voor het resultaat van de samenwerking.
Daarnaast moet de infleuncer jouw doelgroep aanspreken. Houd hier dus rekening mee bij de selectieprocedure. Zodra je geschikte influencers hebt gevonden, kun je de contentcreatie het beste zo vrij mogelijk houden. Geef aan waar de video over moet gaan en wat het doel is, maar de influencer weet zelf vaak het beste wat wel en niet goed werkt bij zijn/haar volgers.