02 aug Ontdek de kracht van neuromarketing!5 min read
Ontdek de kracht van neuromarketing!
Het juist inzetten van neuromarketing kent voor bedrijven veel voordelen. Hiermee beïnvloed je namelijk ongemerkt het consumentengedrag. Toch is het voor veel mensen en bedrijven nog een onduidelijk begrip. Vandaar dat wij in dit blog uitleggen wat neuromarketing inhoudt en geven wij een aantal tips voor hoe een onderneming hier gebruik van kan maken!
Wat is neuromarketing?
Bij neuromarketing wordt de technologie uit de neurowetenschap toegepast. Dit houdt in dat er wordt gekeken naar aspecten die inspelen op het zenuwstelsel en functies zoals geheugen, aandacht en emotie. De neurowetenschap doet hier onderzoek naar en de uitkomsten worden toegepast in neuromarketingtechnieken.
Daarnaast helpt het organisaties om het klantgedrag te voorspellen. Het is namelijk zo dat 80% tot 95% van onze aankoopbeslissingen onbewust gemaakt worden. Vandaar dat het belangrijk is voor organisaties om dit gedrag te begrijpen.
2 tips voor neuromarketing 🙌🏽!
Gebruik de juiste kleuren!
De neurowetenschap toont aan dat kleuren bepaalde emoties kunnen opwekken. Bepaald daarom welk gevoel de consument moet krijgen bij het zien van jouw product of website en baseer hier het kleurgebruik op. Wil je bijvoorbeeld sterk en energiek overkomen? Kies dan voor de kleur rood. Wil je luxe of spiritualiteit uitstralen. Kies dan voor een paarse teint.
Een glimlach verkoopt!
De wetenschap heeft aangetoond dat het kijken naar een echte glimlach een gevoel van vreugde geeft. Op deze manier heeft de consument een positiever gevoel bij jouw merk en product. Gebruik dus geen stockfoto’s met serieuze zakenmannen, maar kies voor visuals met (glim)lachende mensen. Zo verhoog je de kans op een conversie.