16 dec Google Core update december 20205 min read
Google Core update december 2020
De tijd is niet alleen aangebroken dat de kerstman in het land is maar Google kondigt ook een nieuwe Core update aan. Dit is een update van het algoritme dat Google hanteert. Dit is alweer de derde van 2020 en het doel van Google met deze update is om nog relevanter te zijn voor de gebruiker. Dit wordt voornamelijk gedaan doordat de content op een website wordt vergeleken met de content. In dit blog lees je wat je allemaal kan verwachten van deze Core update van Google!
Wat is een Google Core update?
Elke dag voert Google kleine algoritme updates uit maar deze updates merk je amper. Naast deze kleine updates voert Google ook een aantal keer per jaar Core updates uit en dit zijn grotere algoritme updates. Deze Core updates veranderen het algoritme en hierdoor kan het bezoekersaantal op je website worden aangetast. Voor de een zal de update gunstig uitvallen en voor de ander niet. Zo’n Core update heeft namelijk veel invloed op de organische rankings. Het is dus belangrijk om goed in de gaten te houden wanneer deze updates er zijn en wat je moet aanpassen.
Het is belangrijk om te weten dat de volledige update nog niet is uitgerold. Dit duurt altijd een aantal weken en Google heeft aangegeven dat de update rond kerst helemaal is uitgerold. Wat we tot nu toe weten is dat Google sinds de update nog meer kijkt naar relevante content in verband met zoekwoorden. Merk je in de komende weken dat je website negatief is geraakt door deze core update dan is het verstandig om uw website te verbeteren waar nodig.
Zorg dat je website aan bepaalde basis voorwaardes voldoet!
- Zorg ervoor dat je site niet is verouderd en controleer de pagespeed! Dit kan je doen met een online analyse tool.
- Zorg ervoor dat de website aan de E.A.T voorwaarden voldoet.
- Zorg dat de content die je plaatst antwoord is op de zoekwoorden die mensen intypen.
- Kies zoveel mogelijk voor eigen gemaakt beeldmateriaal in plaats van stock afbeeldingen
Verder is een goede tip om jouw ranking te vergelijken met een concurrent waarbij de update een positief effect heeft gehad. Op deze manier kan je hier zien wat er beter gedaan zal moeten worden. Kijk naar het soort content die ze plaatsen en haal hier inspiratie uit.
Conclusie
Maak je content zo relevant mogelijk voor je doelgroep. Sommige zoekwoorden zullen beter gaan presteren en sommige minder. Zorg er daarom voor dat je de content die je plaatst goed afstemt op deze zoekwoorden zodat je website zo relevant mogelijk is.
Hulp nodig bij jouw online advertenties?
Klik dan hier