Dit is waarom jouw bedrijf moet beginnen met bloggen!7 min read

Dit is waarom jouw bedrijf moet beginnen met bloggen!

Bloggen kent veel voordelen. Wanneer je over zaken schrijft die aansluiten op het vakgebied waarin je je bevindt, komt dit zeer professioneel over. Het geeft je bedrijf dus een professionelere uitstraling en je laat de expertise zien die jouw organisatie heeft. Maar dit is niet het enige voordeel aan bloggen. In dit blog lees je waarom jouw bedrijf moet beginnen met bloggen!

Dit is waarom jouw bedrijf moet beginnen met bloggen
Bloggen voor betere seo

Voordeel 1: er wordt regelmatig nieuwe content gepost op je website

Ten eerste wordt er wanneer je blogt regelmatig (bijvoorbeeld 1 keer per week op dinsdag) content gepost op de website. Dit zorgt ervoor dat Google ziet dat de website actief is en dit resulteert in een hogere plek in de zoekmachines. Dit komt omdat Google het belangrijk vindt dat een website regelmatig wordt geüpdatete.

 

Voordeel 2: je kan links plaatsen in deze blogs naar belangrijke pagina’s

Wanneer je een blog schrijft is het verstandig om links te plaatsen naar belangrijke pagina’s op je website. Is het doel van je bedrijf bijvoorbeeld dat je een product verkoopt. Dan is het verstandig om blogs te schrijven waarbij je naar dit product kan verwijzen. Op deze manier verstop je als het ware dat je iets promoot en lijkt het of je de consument daadwerkelijk wilt helpen doordat je bijvoorbeeld in je blog een probleem beschrijft die je met dit product kan oplossen.

Voordeel 3: het straalt autoriteit uit

Bloggen is een zeer krachtig middel om aan je consumenten te tonen dat je verstand hebt van het onderwerp dat voor jouw bedrijf belangrijk is. Wanneer je dit goed doet, zal de consument jouw bedrijf zien als autoriteit en dit zorgt ervoor dat ze je eerder vertrouwen. Dat de consument vertrouwen heeft in je bedrijf is ontzettend belangrijk. Dit is namelijk vaak hetgeen waardoor iemand iets wel of niet koopt. Wanneer iemand aan jouw bedrijf denkt moet hij/zij een goed gevoel krijgen en vertrouwen is hierbij een belangrijk punt. Bloggen kan dus professioneel over komen en dit kan het vertrouwen aanzienlijk verhogen.

Voordeel 4: Goed deelbaar op social-media

Het laatste voordeel van bloggen is dat het goed deelbaar is op social-media. Denk hierbij aan het promoten van het blog op Instagram, LinkedIn en Facebook. Wanneer je bijvoorbeeld wekelijks blogt heb je gelijk 1 social media post per week waardoor je je ook op deze platformen laat zien. Wanneer je de link kopieert en in het social media bericht van LinkedIn en Facebook zet, dan zie je een foto met de titel. Als je hier dan als volger op klikt ga je direct naar de website (zie voorbeeld).

 

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier

Voorbeeld