5 tips voor jouw bedrijfspagina op Instagram6 min read

5 tips voor jouw bedrijfspagina op Instagram!

Social media is ontzettend belangrijk voor bedrijven en het wordt alleen nog maar belangrijker. Daarom is het van groot belang dat je je social mediakanalen allemaal goed op orde hebt. In dit blog beginnen we met 5 tips voor jouw bedrijfspagina op Instagram.

zo-richt-je-je-instagram-pagina-in-made-marketing
eenheid-kwaliteit-made-marketing-instagram

Tip 1: Richt je pagina goed in

Als jij je Instagram account wil gebruiken voor zakelijke doeleinden dan is het verstandig om over te stappen naar een bedrijfsprofiel. Dit is gratis en hierdoor krijg je goed inzicht in hoe je berichten presteren omdat je toegang krijgt tot waardevolle statistieken. Als je een bedrijfsprofiel aanmaakt kan je ook een contact knop toevoegen aan je profiel en hier kan je een routebeschrijving, email en telefoonnummer aan koppelen.

Het eerste dat mensen zien als ze op je account komen is de Instagram beschrijving (biografie) die je zelf kan invullen. Wees hierin duidelijk en noteer exact wat je doet en wat mensen kunnen verwachten. Ook heb je een vakje met website hierin kan je de link van je website noteren en dit kan zorgen voor een hoop nieuwe website bezoekers.

Tip 2: Ga voor kwaliteit en eenheid

Mensen zitten op Instagram omdat ze willen worden vermaakt met leuke, informatieve foto’s/video’s. Kies daarom voor foto’s van hoge kwaliteit en ga voor eenheid. Als je op iemands account komt dan zie je een overzicht van alle foto’s en dit wordt ook wel de feed genoemd. Zorg voor eenheid op je feed dit straalt professionaliteit uit. Dit kan je doen door de foto’s altijd op dezelfde manier te editen of door altijd het zelfde foto format te gebruiken zoals wij doen. (Instagram Mademarketing)

Tip 3: Steek er genoeg tijd in

Dit is een vrij logische tip maar wel ontzettend belangrijk. Hoe actief je bent bepaald namelijk hoe vindbaar je bent, wat jouw positie in het algoritme is en hoe betrokken je bent bij je volgers. Zorg voor minimaal 1 post per week en plaats af en toe een verhaal. Het ligt er natuurlijk aan wat voor bedrijf je hebt maar probeer dit voor je zelf in te schatten. Op deze manier zien Instagram en je volgers dat je bedrijf actief is en dit is positief.

Tip 4: Wees betrokken bij je volgers

Via Instagram kan je heel goed een community opbouwen. Dit doe je door consistent te posten en door interactief te zijn met je volgers. Op deze manier krijg je een vaste groep mensen die je foto’s liken. Verder is het verstandig om te reageren op de mensen die je volgt. Door te reageren zien meer mensen jouw reactie en die kunnen weer een kijkje nemen op jouw account. Daarnaast is engagement ontzettend belangrijk voor het algoritme en door veel likes en reacties kan je post zelfs viraal gaan.

Tip 5: gebruik de juiste hashtags

Gebruik hashtags! Ten eerste is het leuk om je eigen hashtag te maken en deze bij al je foto’s te gebruiken. Op deze manier is dit herkenbaar voor jouw bedrijf. Verder kan je met het gebruik van de juiste hashtags jouw doelgroep bereiken. Een goede tip is om de hashtags zelf te commenten onder je foto in plaats van dat je het in de caption zet. Zo zien een stuk minder mensen de hashtags als ze de beschrijving lezen en dit ziet er wat professioneler uit.

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier