5 tips voor het optimaliseren van de conversie7 min read

5 tips voor het optimaliseren van de conversie

Het genereren van een hogere conversie via je website en bij digitale marketingactiviteiten is iets wat ieder bedrijf wilt. Bepaalde trends en tips kunnen de conversie aanzienlijk verhogen. Met de techniek van nu is het overtuigen en het persoonlijk aanspreken van de klant steeds makkelijker. Daarom is het belangrijk om niet stil te zitten en hierop in te springen. Hierbij 5 tips voor het optimaliseren van de conversie.

conversie

Tip 1: personaliseer

Momenteel maken nog niet alle conversie optimalisatiespecialisten gebruik van de personalisatie om de gebruikservaringen te optimaliseren. Toch zien we dat deze trend steeds sneller gaat. Een kwart van de optimalisatiespecialiasten die het nog niet deden zijn het in 2020 wel van plan. Een simpel voorbeeld hiervan is het beginnen van de mails die naar veel mensen gestuurd worden, met de naam van de persoon waar de mail heen gaat. Bij dit voorbeeld zullen mensen zich persoonlijk aangesproken voelen en dit verhoogt de conversie.

Tip 2: meer mobiele telefoongebruikers

Momenteel zijn er ruim drie miljard mobiele telefoongebruikers. Momenteel worden ongeveer 40 procent van alle transacties via de telefoon gedaan. In de trend is te zien dat dit iets is wat verder zal stijgen. Dit percentage verschilt per branche en per bedrijf. Via Google analytics kan je goed zien hoeveel procent op jouw website een mobiele gebruiker is en hoeveel daarvan uiteindelijk een aankoop doet. Baseer op dit percentage hoe belangrijk het design voor de mobiele telefoon is. In deze tijd zal dit voor veel bedrijven belangrijk zijn en dit is dan ook iets waar bij het bouwen van de website rekening mee moet worden gehouden.

Tip 3: win vertrouwen

Voor een online aankoop moet de klant vertrouwen hebben in jouw organisatie. Er zijn veel online bedrijven die mensen oplichten en hierdoor is het vertrouwen bij veel mensen niet zo hoog. Het winnen van dit vertrouwen is dus ontzettend belangrijk. Het winnen van vertrouwen kan je doen door keurmerken op je website te zetten en door foto’s te tonen van het personeel. Verder zijn reviews ook een goede manier om het vertrouwen te winnen (als ze goed zijn).

Tip 4: kijk naar DMP’s

Datamanagement platformen (DMP’s) worden steeds goedkoper en dit zorgt ervoor dat steeds meer bedrijven hier gebruik van kunnen gaan maken. Via een DMP krijg je een duidelijk overzicht van al je website bezoekers. Het verschil met een A/B testing tool is het feit dat je via een DMP gevalideerde varianten (personalisaties) live kan zetten. Het is belangrijk dat je iedere aanpassing eerst valideert voordat je hem toepast.

Tip 5: verhoog de gebruiksvriendelijkheid

We leven in een tijd waarbij alles ontzettend snel gaat. Mensen zijn ongeduldig en alles moet zo snel mogelijk gaan. Dit betekent dat het verhogen van de gebruiksvriendelijkheid zorgt voor een goed gevoel bij de klant. Verder zorgt het verhogen van het gebruiksgemak ook voor minder tijd voor de klant om van gedachte te veranderen. Het is dus belangrijk om het proces dat de klant doorloopt voor dat hij/zij iets koopt zo makkelijk mogelijk is. Zorg voor een duidelijk overzicht van informatie en een duidelijke navigatie. Ook is het zorgen voor zo min mogelijk clicks tot afrekenen bevorderlijk voor de conversie.

Vragen of ideeën?
?Klik dan hier

vertouwen