5 tips voor het optimaliseren van de bedankpagina5 min read

5 tips voor het optimaliseren van de bedankpagina!

De kracht van de bedankpagina wordt door veel webshopeigenaren onderschat! Het gaat vaak over het optimaliseren van de conversie van bezoeker tot koper alleen houdt het optimaliseren na de verkoop niet op. In dit blog geef ik je 5 tips voor het optimaliseren van de bedankpagina!

MADE-Marketing-online-marketing-bureau-haarlem-website-bureau-online-groei-bedankpagina

Tip 1: Maak de aankoop shareable

Het doen van een online bestelling geeft de klant een enthousiast gevoel. Dit betekent dat de klant het wellicht leuk vindt om de aankoop te delen op sociale media. Dit zorgt voor free publicity of te wel earned media en bij deze vorm van marketing ligt het vertrouwen erg hoog. Dit komt omdat mensen reviews en ervaringen zien als persoonlijke aanbevelingen. Dit werkt vooral goed bij producten zoals kleding of reizen.

 

Tip 2: Zorg ervoor dat klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief

De koper heeft zojuist een aankoop gedaan en dit betekent dat de consument vertrouwen heeft in jouw organisatie. Dit laat zien dat de klant wellicht geïnteresseerd is in meer goede aanbiedingen of leuke producten. Zorg er daarom voor dat ze direct na het blije gevoel de optie krijgen om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Op deze manier zorg je voor de meeste aanmeldingen. Het is ook verstandig om te benoemen op de bedankpagina wat voor voordelen de nieuwsbrief biedt!

Tip 3: Kijk naar upsell- en cross sell

Wanneer een klant een aankoop doet op jouw website weet je direct wat het interessegebied van deze persoon is. Voorbeeld: als iemand een vliegreis boekt naar Londen dan is het verstandig om op de bedankpagina hotels en huurauto’s te laten zien. Kijk dus goed naar upsell en cross sell mogelijkheden.

Tip 4: Geef een kortingscode voor een volgende aankoop!

Een klant kiest niet voor niks voor jouw webshop maar een switch naar een concurrent is snel gemaakt. Voor het behoud van deze klanten is het verstandig om een voordeel te bieden voor een volgende aankoop. Dit kan je bijvoorbeeld doen door de klant een coupon te geven die in te wisselen is bij een volgende aankoop. Op deze manier geef je de klant een voordeel om wederom voor jouw webshop te kiezen!

Tip 5: Vraag om feedback!

De mening van de consument is ontzettend belangrijk. Vraag daarom om feedback! Op deze manier weet je precies waar de consument tegen aan loopt en waar je jouw webshop nog kan verbeteren. Daarnaast houden mensen van interactie en ze vinden het fijn om waarde toe te voegen. Daarom is het van belang om feedback te vragen aan je klant op de bedankpagina!

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier