5 tips voor goed presterende Facebook advertenties8 min read

5 tips voor goed presterende Facebook advertenties

Facebook is een zeer krachtig middel om jouw bedrijf te promoten. Het is geschikt voor bedrijven van klein tot groot en je kan iedere doelgroep aanspreken. Kortom een hele interessante tool om je in te verdiepen. Door de volgende 5 tips weet je waar een succesvolle Facebook advertentie aan moet voldoen.

De tips geven een overzicht van waar je op moet letten bij het maken van een Facebook advertentie. Let erop dat alles wat je doet goed meetbaar is en dat je dit altijd blijft monitoren. Op deze manier zie je wat wel en niet werkt en kun je de advertenties met de hoogste conversie houden en de andere verwijderen.

5-Tips-voor-goed-presterende-Facebook-adverteties

Tip 1: Target de juiste doelgroep!

Het targetten van de juiste doelgroep is misschien wel het belangrijkste deel van Facebook advertenties. Facebook heeft een zeer uitgebreide software waarin je heel precies kan targetten. Je kan je doelgroep targetten op de volgende punten: Demografische gegevens, Locatie, gedrag en je kan de doelgroep opsplitsen in segmenten. Wat dit allemaal inhoudt komt in het volgende blog op vrijdag 17 Juli 2020 online dus stay tuned!

Tip 2: Zo geef je de advertentie vorm!

Ten eerste is het standaardformaat van de foto’s voor Facebook advertenties 1200 x 628 pixels. Het is dus belangrijk om dit formaat in bijvoorbeeld Photoshop te kiezen.

  1. Test verschillende foto’s en maak dus verschillende advertenties. Een goede afbeelding is namelijk erg belangrijk.
  2. Titel: In maximaal 25 karakters moet je zo overtuigend en pakkend mogelijk een titel bedenken. Hierbij is het verstandig om getallen in je titels te gebruiken. Het is bewezen dat deze titels meer opvallen.
  3. Call to action: Hierin vertel je wat je wilt bereiken. Hierdoor is het direct duidelijk voor de gebruiker. Heb je een webshop kies dan bijvoorbeeld voor de button shoppen. Ook bij de call to actions is het belangrijk om verschillende uit te testen zodat je de gene met de hoogste conversie kan behouden.
  4. Tekst: Hierin beschrijf je waar de advertentie over gaat en wat je product/dienst inhoudt. Het verschilt per doelgroep of een lange of korte tekst werkt.
  5. Link omschrijving: probeer in 1 zin te verwoorden wat de klant kan verwachten nadat hij op de call to action heeft uitgevoerd.
Facebook-doelgroep
Facebook-ad
Resulaten-meten

Tip 3: Gebruik realistische foto’s!

Door het gebruiken van realistische foto’s kom je betrouwbaarder over en zullen mensen meer connectie voelen met de advertentie. Mensen zien graag het leven van andere en vinden het fijn als ze zich kunnen herkennen in iets. Kies dus voor persoonlijke foto’s die realistisch zijn. Voor product foto’s is het bijvoorbeeld een goed idee om te laten zien hoe mensen eruit zien wanneer ze het gebruiken.

Tip 4: Verkoop een oplossing en geen product

Dit klinkt misschien raar maar het ijskoud verkopen van je product werkt tegenwoordig minder goed. Een mens ziet zoveel advertenties van producten dat het niet meer opvalt. Je laat de conversie aanzienlijk stijgen waarin je erin slaagt een oplossing te tonen voor een probleem wat een bepaalde doelgroep heeft. Hierbij speel je dus in op een behoefte van een klant en door de oplossing te tonen zal de conversie toenemen.

Tip 5: MEET de resultaten!

‘’Meten is weten’’ en dit zeggen ze niet voor niks. Likes, reacties, weergaven allemaal leuk maar in de meeste gevallen gaat het erom hoeveel er is verkocht. Daarom is het belangrijk om dit goed te monitoren. Heeft een advertentie veel likes maar nul verkopen verwijder deze dan en ga op zoek naar de advertenties die wel verkopen hebben.

 

Let hierbij goed op de ROI (return on investment). Heb je namelijk 2 producten van 200 euro verkocht maar waren de kosten voor advertentie bijna net zo hoog dan haal je er waarschijnlijk nadat je de overige kosten ervan aftrekt niks over. Daarom is het van groot belang om deze zaken goed in de gaten te houden. Op deze manier zorg je voor de meest succesvolle advertenties met de hoogste conversie.

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier