4 tips voor succesvolle LinkedIn-advertenties!5 min read

4 tips voor succesvolle LinkedIn-advertenties!

LinkedIn is voor ondernemers een belangrijk sociaal medium platform. Met name voor bedrijven in de B2B sector is het onmisbaar. In dit blog geven wij vier tips, waarmee jij LinkedIn-advertenties naar een hoger niveau tilt!

LinkedIn-advertenties

Bepaal de doelgroep en test, test en TEST!

De eerste stap is het bepalen van welke doelgroep je wil aanspreken op LinkedIn. Op basis hiervan bepaal je met welk type content je gaat adverteren. Nu je weet welke doelgroep je gaat targeten, is het belangrijk om te gaan testen. Het is hoogstwaarschijnlijk dat de eerste advertentie niet direct de beste resultaten oplevert. Test daarom verschillende koppen, afbeeldingen en call to actions. Houd hierbij altijd de eindconsument in gedachte en bedenk wat hij/zij graag wil zien. Door middel van testen, kom je erachter wat wel en niet werkt en de advertenties die goed presteren kun je vervolgens opschalen.

Visuals zijn de nieuwe headlines!

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden en dit is ook zo op LinkedIn! Investeer daarom genoeg tijd in het creëren van een pakkende visual. Op deze manier kun je de click through rate aanzienlijk verbeteren! Het is hierbij van belang dat je kiest voor foto’s met echte mensen erop. Vermijd dus stock foto’s!

linkedin-advertenties-tips-succesvolle
linkedn

Haal het maximale uit organische content!

Voordat je een betaalde LinkedIn-campagne start, kun je het beste kijken naar organische berichten die goed hebben gepresteerd. Op deze manier kun je gratis belangrijke inzichten vergaren en hieruit inspiratie opdoen. Zo hoef je minder betaalde campagnes te testen en dit bespaart een hoop budget.

Kort, maar krachtig!

LinkedIn staat vol met organische en betaalde berichten. Niemand heeft tijd en zin om van iedereen lange lappen tekst te lezen. Vandaar dat het belangrijk is om je advertenties kort & bondig te maken! Hier volgen een paar tips voor het schrijven van LinkedIn-advertenties!
– Verwerk de call to action binnen de eerste 150 tekens.
– Gebruik bullet points, zodra men op ‘meer lezen’ klikt.
– Zorg dat de headline minder dan 70 tekens bevat.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development