4 tips voor social media tijdens de Coronacrisis7 min read

4 tips voor social media tijdens de Coronacrisis

Wat er zich momenteel allemaal afspeelt, had niemand ooit gedacht! Een virus dat zich zo snel verspreidt, leek alleen te kunnen gebeuren in films. Nu is het werkelijkheid. Op social media gaat het over niks anders en het internet staat vol met informatie over het Coronavirus. Hoe kunnen bedrijven het beste omgaan met het Coronavirus op het gebied van marketing en social media? Hierbij een aantal tips voor het posten van content tijdens de Coronacrisis.

Social media

social media

Post gepaste content op social media!

Het is belangrijk om je af te vragen of de social media post/campagne gepast is in deze tijd. Mensen zijn in deze tijd prikkelbaar en zullen fel reageren als er misbruik wordt gemaakt van gevoelige onderwerpen. Hierdoor is het dus extra belangrijk dat je content post, waarbij je geen misbruik maakt van de situatie. Een goed voorbeeld hiervan is een bedrijf dat Corona shirts verkocht. Dit werd totaal niet gewaardeerd en de baas is zelfs opgestapt.

Wees meelevend

Social media is tegenwoordig een platform, waarop iedereen zijn medeleven toont bij nare gebeurtenissen. De tijd waarin we leven is een tijd, waarbij er van een hele hoop mensen ontzettend veel verwacht wordt. Het zorgpersoneel bijvoorbeeld werkt ongelofelijk hard en mensen laten graag zien dat ze hier bewondering en respect voor hebben. Door het als bedrijf bedanken van bijvoorbeeld de zorgmedewerkers laat je aan je volgers/klanten zien dat jouw bedrijf meelevend is en dat het stilstaat bij de hardwerkende sectoren in de samenleving. Dit zal een positief effect hebben op hoe de volger/consument naar jouw bedrijf kijkt.

Vraag de consument om feedback

Deze tijd is niet alleen zwaar voor bedrijven. Het is ook een grote belemmering voor consumenten. Ze kunnen niet meer naar bepaalde winkels en even snel een boodschap doen gaat niet meer. Via social media interesse tonen in je volgers/consumenten zal leiden tot een betere band. De volger/consument voelt zich gehoord en zal zich betrokken voelen. Op deze manier zal je ook nieuwe inzichten krijgen in plannen die je kan gaan uitvoeren om het voor de consument van jouw bedrijf zo prettig mogelijk te maken. Dit zal de klanttevredenheid verhogen.

Social media tips

Chance naar change mademarketing

Kijk naar de mogelijke kansen op het gebied van social media

Ook al lijkt deze situatie verschrikkelijk voor jouw onderneming, probeer positief te blijven! Kijk naar de mogelijke kansen die deze situatie biedt. Veel bedrijven focussen nog te weinig op social media. In deze situatie moet zoveel mogelijk online gebeuren en dit dwingt je om veel met social media bezig te zijn. Dit is een kans die in de toekomst nog zeker van pas zal komen. Door een goed onderhouden social media profiel zullen consumenten een betrouwbaar gevoel krijgen en creëer je een community.

Dus, het belangrijkste is het zorgen voor gepaste content die niet zal zorgen voor een negatief imago. Verder is dit een goed moment om te laten zien dat je als bedrijf compassie hebt met de samenleving door het posten van een bericht waarbij je medeleven toont. Ook is het belangrijk om te kijken naar wat de consument wil. Vraag om feedback en om ideeën en zorg zo voor de optimale klantervaring. Verder is het ook voor veel bedrijven een goede tijd om meer aandacht te besteden aan hun social mediakanalen. Op deze manier maak je het beste gebruik van de situatie en zal jouw bedrijf er in de toekomst ook nog wat aan hebben.

 

 

Heeft u hulp nodig bij het beheren van uw social media accounts en wilt u  van een verandering een kans maken?
?Klik dan hier