22 mrt 4 tips voor ijzersterke social media advertenties!5 min read
4 tips voor ijzersterke social media advertenties!
Social media zijn effectieve kanalen voor het bereiken van je doelgroep. Veel mensen gebruiken diverse social media. Daarnaast kun je per social medium zeer specifiek targeten op doelgroepen. Vandaar dat wij 4 tips geven voor ijzersterke social media advertenties.
Verdeel het advertentiebudget!
Zodra je begint met adverteren, weet je nog niet welk social mediakanaal voor jouw bedrijf het meest effectief is. Vandaar is het van belang om het advertentiebudget te verdelen over verschillende social mediakanalen en test-advertenties te draaien per medium. Zo bepaal je via welk sociaal medium de advertentie het beste scoort en waar de meeste conversies worden behaald.
Maak gebruik van A/B-testen!
Social mediakanalen bieden de mogelijkheid voor A/B-testen. Bij een A/B-test vergelijk je verschillende advertentie-content met elkaar, binnen de advertentieopzet. Hierbij test je verschillende versies van advertenties, bijvoorbeeld door het gebruik van een andere visual en/of andere advertentietekst. Op basis van de statistieken bepaal je welke advertentie je doorzet en gaat opschalen, voor maximaal resultaat.
Meet de resultaten nauwkeurig!
Meten is weten en dit geldt zeker voor het succes van social media-advertenties. Ieder social mediakanaal heeft een eigen systeem
voor het bijhouden van statistieken. Op basis van de statistieken kun je bijvoorbeeld teksten, visuals, CTA en doelgroepen aanpassen, waarmee je de advertenties optimaliseert.
Maak gebruik van video’s!
Video-content is dé trend op social media en werkt ook enorm goed in advertenties. Video’s zeggen meer dan 1.000 woorden, het is interactief en spreekt tot de verbeelding. Hierbij is het van belang om de boodschap direct in de eerste seconden te laten zien. Zo zien scrollende mensen het belangrijkste deel van de advertentie.
Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Klik dan hier!