4 technieken voor het verhogen van de conversie!4 min read

4 technieken voor het verhogen van de conversie!

Het verhogen van het conversiepercentage is enorm lastig! Gelukkig zijn er verschillende principes uit de psychologie die helpen bij het verhogen van de conversie. Wij lichten er 4 uit👇🏽.

Loss aversion

Men ervaart een verlies heftiger dan een winst. Het kan dus stimulerend werken om hierop in te spelen. Benadruk bijvoorbeeld dat het product schaars is of bied een kortingsactie aan die maar tijdelijk geldig is. Het gevoel dat je het product of de korting kunt mislopen, speelt in op het feit dat je iets kunt verliezen. Aangezien veel mensen dit willen voorkomen, kan dit het conversiepercentage aanzienlijk verhogen ✔️.

Paradox of choice

Te veel keuze kan leiden tot een situatie, waarin de bezoeker geen keuze meer maakt. Het wordt de koper namelijk ingewikkeld gemaakt. Biedt jij veel verschillende producten aan met ieder meerdere opties? Zorg er dan voor dat het sorteer- en filtersysteem uitstekend werkt, zodat de bezoeker het voor zichzelf eenvoudiger kan maken om te kiezen. Zo voormom je de paradox of choice 🙌🏽.

Technieken-voor-het-verhogen-van-de-conversie
Technieken-voor-het-verhogen-van-de-conversie

Anchoring effect

In de praktijk wordt eerder verkregen informatie vergeleken met informatie die daarna volgt. Webshop eigenaren kunnen bijvoorbeeld beter eerst de hoge prijs vermelden, zodat alle prijzen die daarna volgen meevallen. Op deze manier wordt de kans op een aankoop groter 📈!

Pain of paying

Het uitgeven van geld activeert hetzelfde hersengebied als fysieke pijn. Vandaar dat het belangrijk is om webshop bezoekers zo min mogelijk te herinneren aan het feit dat ze geldt uitgeven. Laat de klant zo laat mogelijk in het bestelproces afrekenen en laat bijvoorbeeld eurotekens weg 💶.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development