24 dec 2 strategieën voor het verbeteren van jouw e-mailmarketing!6 min read
2 strategieën voor het vebeteren van jouw e-mailmarketing!
Bij online marketing is de e-mailmarketing een belangrijk onderdeel. Veelal wordt de meeste aandacht besteed aan de posts op social media platformen zoals Instagram en LinkedIn. Toch zie je in veel gevallen dat de groei van een bedrijf gepaard gaat met de kracht van een e-maillijst. In dit blog staan 2 strategieën die zorgen voor het verbeteren van jouw e-mailmarketing.
Waarom e-mailmarketing?
Ten eerste ben je bij e-mailmarketing niet afhankelijk van andere platforms. Je hebt zelf volledig de regie in handen. Verder heb je een duidelijk inzicht in de gegevens van deze mensen en deze gegevens zijn zeer waardevol. Ook hoef je bij e-mail geen rekening te houden met veranderde algoritmes. Een ander groot voordeel is dat je op regelmatige basis zichtbaar bent voor de doelgroep. Op deze manier hou je contact met je klanten. Hierbij bouw je een band op en dit zorgt voor vertrouwen.
2 Strategieën voor het verbeteren van jouw e-mailmarketing
1. Verdiep je in je e-mailsysteem
Veel bedrijven kiezen ervoor om zich aan te melden bij een e-mailmarketing tool. De bekendste is Mailchimp maar ActiveCampaign is ook een aanrader. Deze systemen zorgen er voor dat grote ladingen mails worden verzonden en dat de gegevens van nieuwe inschrijvers en leads worden beheerd. Er bestaat een grote kans dat je nog nooit echt heel goed hebt gekeken naar het e-mailsysteem dat je gebruikt. Hierdoor kan het verzenden van deze e-mails als vervelend worden gezien en daardoor wordt het soms verwaarloosd.
Dit is zonde en hier liggen kansen om nieuwe klanten te scoren! Als je geen duidelijk inzicht hebt in de tool die je gebruikt kan je minder creatief zijn. Dit zorgt ervoor dat de e-mails wellicht als saai worden gezien en dit kost je nieuwe klanten. Tijd om eens onderzoek te doen naar de kansen die deze systemen bieden! Je kan onder andere hier eens naar kijken:
- Kan je met de hand je klantenlijst importeren zodat je gelijk naar die lijst kan mailen?
- Kan je meerdere e-mails verzenden op basis van bepaalde acties die mensen hebben gedaan in sommige verstuurde e-mails?
- Kan je makkelijk AB testen doen met je mails?
- Is het systeem in staat om e-mailreeksen op basis van datum en tijd te versturen?
Zorg voor een lead magnet
Een lead magnet is simpel gezegd een content item dat ontzettend waardevol is en waarmee je de e-maillijst gaat vullen. Het is een zeer waardevol item en dit geef je gratis aan je doelgroep in ruil voor hun naam en e-mailadres. Op deze manier zorg je voor meer gegevens. Deze lead magnet moet beschikken over zinvolle informatie en hierin moet de doelgroep gelijk het gevoel krijgen dat ze jouw bedrijf moeten kiezen als ze ergens tegen aan lopen. Je laat direct je expertise zien en dit doe je op zo’n aantrekkelijk mogelijke manier. Voorbeelden van deze magnets zijn: E-books, webinars, videotrainingen etc.
Hulp nodig bij jouw online marketing?
Klik dan hier