25 mrt 10 do’s and don’ts voor jouw Facebookpagina7 min read
10 do’s and don’ts voor jouw Facebookpagina
Facebook is een sociaal platform waar ontzettend veel mensen gebruik van maken. Het regelmatig posten op Facebook kan resulteren in een groei van jouw bedrijf. Maar waar moet je nou eigenlijk rekening mee houden? In dit blog geven wij jou meer duidelijkheid door middel van 10 do’s and don’ts voor jouw Facebookpagina.
De do’s voor Facebook↗
-
Passende profielfoto
Je volgers herkennen jouw Facebookpagina vaak aan jouw profielfoto. Het is dan ook belangrijk dat je een profielfoto hebt die van een goede kwaliteit is en waar mensen direct aan kunnen zien wie of wat je bent/doet. Als je eenmaal een goede profielfoto hebt, is het belangrijk om deze niet te snel te veranderen. Mensen herkennen je profiel namelijk aan je profielfoto. Wanneer een profielfoto niet meer bij je past is het uiteraard wel handig om deze te veranderen.
-
Probeer constant te posten
Volgers houden ervan als er regelmatig gepost wordt. Wanneer je maximaal 2 á 3 keer per dag post, weten je volgers waar ze aan toe zijn. Bovendien wordt regelmatig posten beloond door Facebook. Hierdoor laat Facebook je berichten aan meer mensen zien.
-
Adverteer met een doel
Als je gebruik maakt van Facebook advertenties is het belangrijk om te adverteren met een doel. Stel van tevoren vast wat je met de advertentie wilt bereiken en pas hierop de advertentie en het budget aan. Met Facebook kan je erg specifiek adverteren en het kiezen van de juiste doelgroep is dan ook erg belangrijk.
-
Post op piektijden
Kijk wanneer volgers het meest actief zijn op Facebook. Via een Facebook bedrijfspagina kun je zien wanneer je volgers het meest actief zijn. Door deze informatie heb je een goed inzicht in de tijd die het meest effectief is. Door het posten op deze piektijden zal de post door meer volgers worden gezien.
-
Varieer met video’s en foto’s
Niet al je volgers zijn hetzelfde. De ene volger houdt meer van video’s en de ander houdt meer van foto’s. Onderzoek wat er voor jezelf en voor je volgers het beste werkt. Het is wel belangrijk om content te publiceren die op elkaar aansluit.
De don’ts voor Facebook↘
-
Niet reageren op negatief commentaar
Als er een negatieve reactie verschijnt onder een post, zorg er dan voor dat je hierop reageert. Door te reageren laat je andere volgers zien dat je kunt omgaan met kritiek. Ook is het belangrijk om het negatieve bericht voor zo ver het kan, op te lossen. Probeer zelfs, wanneer de comment nergens op slaat, vriendelijk te blijven want hier bereik je uiteindelijk het meeste mee.
-
SPAM
Spammen is het meest onverstandige wat je kan doen. Wanneer volgers de indruk krijgen dat ze worden gespamt zullen ze je direct ontvolgen. Dit is erg slecht voor je Facebook-pagina.
-
Niet tot weinig posten
Het posten van weinig tot geen content is slecht voor je Facebook-pagina. Op deze manier raak je snel volgers kwijt. Het is belangrijk om regelmatig content te posten van goede kwaliteit. Op deze manier zorg je ervoor dat je volgers geïnteresseerd blijven.
-
Verlegen zijn
Facebook is een goed platform om in contact te komen met nieuwe en bestaande klanten. Wees niet verlegen en spreek ze aan. Op deze manier zal je meer klanten krijgen en zullen je klantrelaties verbeteren.
-
Delen van posts die niet relevant zijn voor jouw volgers
Het delen van onrelevante informatie kan als irritant worden beschouwd en kan zorgen voor ontvolgers. Ook zal de klant jouw bedrijf minder waarderen en dit is iets wat je moet voorkomen. Plaats en deel dus alleen content die relevant is voor jouw bedrijf.
Heb jij nou hulp nodig met jouw Facebook management of misschien wel iets heel anders?
?Klik dan hier