Zo til je jouw online advertenties naar een hoger niveau!5 min read

Zo til je jouw online advertenties naar een hoger niveau!

Online adverteren is in een zeer korte tijd uitgegroeid tot een van de belangrijkste manieren van adverteren. Bij een online advertentie moeten de eerste paar secondes gelijk pakkend zijn. Dit is namelijk hoe lang het duurt voordat iemand besluit of dit interessant genoeg is om te blijven kijken. Ben jij of wil je beginnen met online adverteren? Lees dan dit blog en leer over de succesfactoren van online advertenties.

zo-breng-je-jouw-doelgroep-in-kaart

Zorg voor een goede website

De eerste stap is het hebben van een goede website. Wanneer je een campagne gaat draaien is de kans groot dat je potentiële klanten naar je website wil leiden. Besteed daarom niet alleen aandacht aan de campagne zelf maar ook aan je website. Maak de verwachtingen die iemand heeft gekregen van de online advertentie waar op de website. Als iemand door de advertentie op de website is gekomen is het uiteraard van groot belang dat deze persoon hier niet afhaakt. Let daarom onder andere op de volgende punten:

  • Test de gebruiksvriendelijkheid van het bestelproces.
  • Is de website op mobile devices in orde?
  • Is het hoofddoel direct duidelijk?
  • Kan de bezoeker alle informatie vinden die hij of zij zoekt?

Verplaats je in de doelgroep!

Het verplaatsen in je doelgroep is essentieel voor het opstarten van een goedlopende online campagne. Let goed op welke doelgroep je wil bereiken en denk aan hoe je de aandacht van deze groep kan trekken. Het goed in kaart brengen van je doelgroep kan soms best een uitdaging zijn en daarom hebben wij in het blog van vorige week enkele tips gegeven. (Zo breng je jouw doelgroep in kaart)

Benadruk je unique selling points

Wat maakt jouw product beter dan andere en waarom moet men jouw product kopen? Definieer dit duidelijk en verwerk dit in je online advertenties. Dit is onderdeel van het overtuigen van je doelgroep zodat ze voor jou kiezen en niet voor de concurrent.  Is jouw levertijd maar eén dag of is alles gemaakt van gerecycled materiaal? Benadruk het!

Test en monitor je online campagne

Voordat je jouw online advertentie online zet is het verstandig om deze eerst te testen bij een test panel. Hiervoor kan je vrienden of collega’s vragen. Je kan ook een testpanel van onafhankelijke mensen bij elkaar zoeken. Hierbij vraag je om de mening van het test panel en hieruit kan je zeer waardevolle informatie krijgen. De boodschap die jij wil overbrengen kan tenslotte anders zijn dan hoe die overkomt.

Verder is het belangrijk als je advertenties eenmaal lopen om goed in de gaten te houden wie de advertentie ziet en hoe ze er terecht zijn gekomen. Als je dit goed monitort kan je de advertenties waar nodig aanpassen en hiermee voorkom je dat je teveel geld uitgeeft.

Hulp nodig bij jouw online advertenties?
Klik dan hier