De juiste doelgroep targeten op YouTube? Dit is waar je op moet letten!5 min read

De juiste doelgroep targeten op YouTube? Dit is waar je op moet letten!

Voor een succesvolle YouTube Advertentie is het targeten van de juiste doelgroep essentieel. Je wil tenslotte dat de boodschap die je wil overbrengen bij de juiste mensen terecht komt. Sommige bedrijven kiezen ervoor om de advertenties bij ieder type YouTube filmpje te laten zien maar dit is vaak niet zo handig. In dit blog lees je hoe je de juiste doelgroep target bij YouTube advertenties!

YouTube-doelgroep-targeten

Target op bepaalde onderwerpen

Bij YouTube advertenties kun je targeten op bepaalde onderwerpen. Verkoop jij een product uit de autobranche? Selecteer dan bijvoorbeeld het onderwerp ‘’Automotive’’. Op deze manier wordt jouw videocampagne getoond aan accounts die zich bezighouden met auto’s.

Verder kun je ook onderwerpen uitsluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan muziekvideo’s. Vaak bevinden deze video’s zich in afspeellijsten waar mensen naar luisteren tijdens het werk. Dit betekent dat de visuele beleving van de advertentie ontbreekt en dit is zonde.

Werk met een blacklist

Een blacklist is een door jou samengestelde lijst van YouTube kanalen waar je NIET mee wil samenwerken. Je kunt hierbij bijvoorbeeld kanalen uitsluiten met een jonge doelgroep. Het is namelijk illegaal om kinderen te targeten. Deze lijst kan gekoppeld worden aan de campagne zodat je advertenties niet worden getoond bij deze kanalen.

advertenties
-ads

Werk met een whitelist

Wil je precies weten waar jouw advertenties getoond worden? Werk dan met een whitelist. Op deze lijst zet je de kanalen waarmee je wil samenwerken. Een groot nadeel hiervan is dat je snel je volume kwijt bent. Dit kun je oplossen door heel veel kanalen toe te voegen aan de whitelist.

Voorraadtypen

Tot slot kun je het voorraadtype aanpassen. Dit is het filter waarmee accounts met grof taalgebruik en geweld worden uitgesloten. Je hebt hierbij keuze uit: Uitgebreide voorraad (geen filter), standaard voorraad (gemiddelde filter) en beperkte voorraad (strenge filter).

Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Klik dan hier!

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
colombo-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development

Trots op onze klanten