Nieuwe feature: Google Web Stories5 min read

Nieuwe feature: Google Web Stories

Na Instagram en Snapchat heeft ook Google besloten om gebruik te maken van stories. In dit blog leggen we precies uit wat Google Web Stories inhouden, hoe het werkt en wat je er als bedrijf mee kunt!

google-web-stories

Wat zijn Google Web Stories?

Je kunt Google Web Stories vergelijken met de traditionele stories die we kennen van Instagram en Snapchat. Het zijn video’s en foto’s die kort in beeld komen in de vorm van een slideshow. Vaak worden er tekst en interactieve elementen toegevoegd aan stories. Bijvoorbeeld een ‘stel me een vraag’ sticker of een poll. Toch zijn er een aantal grote verschillen:

Ten eerste zijn Google Web Stories met name om de organische vindbaarheid te verbeteren. Daarnaast verdwijnen de stories bij andere social media platformen na een aantal uur. Dit is bij Google Web Stories niet het geval. Hier is het blijvende content.

 

Hoe werken Google Web Stories?

Je kunt bij Google Web Stories visuele content uploaden. Dit doe je via een WordPress plugin genaamd ‘Web Stories’. De stories bestaan uit foto’s of video’s die kunnen worden aangevuld met audio en tekst. In de praktijk is gebleken dat je het beste video’s kunt uploaden van ongeveer 10 seconden. Op deze manier houd je het langste de aandacht vast.

Verder heeft Google Web Stories een limiet gesteld op het aantal stories dat geplaatst kan worden. Dit limiet is 30 stories. Toch wordt er aanbevolen om af te wisselen tussen de 10 en 20 stories zodat men het niet ziet als spam.

Tot slot is de feature gemaakt met AMP (Accelerated Mobile pages). Dit betekent dat de functie beschikbaar is voor smartphones en dat de content verticaal wordt getoond.

mademarketing-nieuws-verhoog-online-vindbaarheid-met-google-mijn-bedrijf
Google-advertenties-uitgebreide-tekens-hoeveel-tekens-voor-uitgebreide-google-ads

De voordelen van Google Web Stories!

Specialisten zien Google Web Stories als een nieuwe manier om kwalitatieve content te tonen aan de doelgroep. Het is eenvoudig, snel en het is voor SEO-specialisten makkelijk te indexeren. Andere voordelen luiden als volgt:

✅ Het verbetert je positie in Google. Een Web Story wordt geïndexeerd, Je kunt structured data toevoegen en links in de stories zetten.
✅ Een story houdt de aandacht vast en is vaak interactief. Dit levert veel waardevolle informatie op.
✅ Mensen die de Google Web Story zien, zullen eerder doorklikken naar je website. Op deze manier kun je het aantal bezoekers vergroten. (Door het plaatsen van waardevolle en kwalitatieve content zul je direct relevante bezoekers genereren) 🔥.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development