4 tips voor een succesvolle influencer marketingstrategie!5 min read

4 tips voor een succesvolle influencer marketingstrategie!

Steeds meer bedrijven ervaren de kracht van influencer marketing. Het juist inzetten van deze vorm van marketing kan enorm veel succes met zich meebrengen. Vandaar dat wij in dit blog vier tips geven voor een ijzersterke influencer marketingstrategie!!

influencer-marketing

Tip 1. Communiceer je campagnedoelstellingen!

Het opstellen en communiceren van campagnedoelstellingen is bepalend voor het eindresultaat. Stel hierbij doelstellingen op over de doelgroep, het budget en bepaal de kritieke prestatie indicatoren (Factoren waarmee de resultaten gemeten kunnen worden). Zorg dat deze doelstellingen aan het begin van de campagne worden vastgesteld, zodat het direct kan worden gecommuniceerd met de influencer en/of het management.

 

Tip 2: Doe onderzoek naar het soort influencer en
platform!

Er zijn verschillende soorten influencers en het verschilt per bedrijf wat het beste werkt. Zo zijn er nano, micro, meso, macro en mega influencers. Het is hierbij enorm belangrijk dat je rekening houdt met het engagement van de influencer. Veel volgers betekent namelijk niet dat de samenwerking succesvol wordt.

Daarnaast is het van belang om te bepalen op welk platform jouw doelgroep zich bevind. Bepaal op basis hiervan welke influencer het beste aansluit op jouw doelen en doelgroep.

influencermarketing
engagement

Tip 3. Kijk niet naar volgers, maar naar het engagement!

Veel ondernemers die beginnen met influencer marketing kijken eerst naar het aantal volgers. Toch kun je beter kijken naar het engagement. Engagement bestaat uit het aantal likes/comments/saves/shares van een social media bericht. Op basis van het onderzoeken van het engagement kun je bepalen hoe betrokken de volgers zijn bij de berichten die de influencer plaatst. Hoe meer engagement des te meer invloed een post heeft.

 

Tip 4: Kies voor micro-influencers!

Over het algemeen hebben micro-influencers veel interactie met hun volgers. Vandaar dat deze micro-influencers vaak veel invloed uitoefenen op de volgers. Dit betekent dat een samenwerking met een micro-influencer mooie resultaten op kan leveren voor een organisatie. Het is hierbij uiteraard van belang dat er een goed onderzoek wordt uitgevoerd.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development