29 sep 5 tips om de conversie van een webshop te verhogen!5 min read
5 tips om de conversie van een webshop te verhogen!
Voor een webshop eigenaar is het genereren van conversies essentieel. Toch kan het lastig zijn om te groeien in het aantal bezoekers en conversies. Met de volgende 5 waardevolle tips kun je de conversie op je webshop verhogen. 🆙
Tip 1: Maak je webshop betrouwbaar
Ziet de webshop er onbetrouwbaar uit? Dan wordt deze vaak weg geklikt. Voeg de volgende elementen toe om het klantvertrouwen te verhogen: keurmerken, bedrijfs- en contactgegevens, SSL-certificaten en de mogelijkheid om producten retour te sturen. 🎖
Tip 2: Geef de klant een second chance
Soms worden klanten onverhoopt gestoord tijdens het bestelproces. Dit kan ervoor zorgen dat ze de site wegklikken en de bestelling vergeten. Geef deze bezoekers een second chance en stuur een herinneringsmail. In deze mail zet je een link waarin je verwijst naar het winkelmandje met de gekozen producten. Bovendien kun je op deze manier het verlies aan sales beperken. 2️⃣
Tip 3: Gebruik neuromarketing voor productnamen
Neuromarketeers hebben bewezen dat het gebruik van positieve woorden in de productnamen en beschrijvingen zorgen voor meer sales. De klant wordt door deze woorden eerder geprikkeld tot een aankoop. Maak bijvoorbeeld gebruik van de woorden ‘hoogwaardig’ en ‘goed’ en vermijd woorden zoals ‘geen’ en ‘weinig’. ✅
Tip 4: Optimaliseer het afrekenproces
Verder is het van groot belang om het afrekenproces zo snel en eenvoudig mogelijk te maken. Een handige functie die kan worden toegevoegd aan een webshop is een ‘keep cart alive-functie’. Deze functie zorgt dat een klant in de afrekenfase nog de mogelijkheid heeft om in de webshop verder te shoppen. De winkelwagen die (deels) gevuld is, zal blijven bestaan. Dit vereenvoudigt het proces en verhoogt de conversie. 🛒
Tip 5: Maak een eenvoudig lead-formulier
Tot slot is het voor veel b2b bedrijven is een lead-formulier van groot belang. Het is verstandig om te kiezen voor een eenvoudig lead-formulier, waarbij je alleen de noodzakelijke gegevens vraagt. Op deze manier is de drempel zo laag mogelijk en dit verhoogt de conversie. 📊
Benieuwd wat we online voor jou kunnen betekenen? Wij staan met kennis en kunde voor je klaar.