4 soorten social media tools die iedere marketeer moet kennen!5 min read

4 soorten social media tools die iedere marketeer moet kennen!

Het beheren van social mediakanalen is tijdrovend en het is lastig om consistent diverse kanalen te onderhouden. Met deze 4 social media tools werk je efficiënter en effectiever.

trends op social media 2021

✅ Tool voor inspiratie

Met een social listening tool weet jij precies wat er online over je organisatie/merk wordt gezegd. Hoe erg leeft je bedrijf op social media? Hoe vaak wordt je content gedeeld? Wat is het sentiment rondom je organisatie/merk? Deze vragen beantwoordt een social listening tool, zodat jij een compleet beeld krijgt van wat er wordt gezegd over jouw merk/ organisatie.

[TIP] Een mooi voorbeeld is: HootSuite

Planning tool

Een planning tool is zeer praktisch en zorgt voor een efficiëntere werkwijze. Je plant van te voren de berichten in voor diverse social mediakanalen en deze worden automatisch geplaatst op de kanalen. Op deze manier kun je in één keer meerdere posts voor diverse kanalen inplannen. Het zorgt voor rust, overzicht en fouten worden minder snel gemaakt.

[TIP] Een mooi voorbeeld van een Planning tool is: Later.

hootsuite
later
tips-made-marketing
logo

Community management tool

Social media is tegenwoordig een belangrijk klantenservice-kanaal. Antwoord geven op reacties is belangrijk omdat je op deze manier verbinding legt met je doelgroep. Toch kan het lastig zijn om op iedereen te reageren. Hiervoor zijn community management tools. Bij deze tools komen alle berichten van alle accounts die je beheert in 1 grote inbox.

[TIP] De tool: Sociality.io staat hoog aangeschreven als community management tool.

Rapportagetool

Meten is weten en dit is ook het geval op social media! Het is verstandig om de statistieken van al jouw social mediakanalen in de gaten te houden en hiervoor bestaan rapportage tools. Ieder social mediaplatform laat op een andere manier statistieken zien. Hierdoor kun je lastig vergelijkingen trekken. Om dit op te lossen bestaan er rapportage tools. Hierbij worden alle social mediakanalen samengebracht. Welk platform werkte het beste? Wat is de ROI (return on investment)? Welke content werkt wel en welke niet? Al deze vragen worden beantwoord door een rapportage tool.

[TIP] Een goed voorbeeld van een rapportagetool is de tool: Socialinsider. 📈

Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Neem dan contact met ons op!

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development