MADE Marketing staat voor je klaar!
API staat voor Application Programming Interface. Het bouwen van een maatwerk API-koppeling is een specialisme waarbij secuur gewerkt dient te worden. Het moet naadloos aansluiten op de wensen van de klant en de beveiliging moet goed op orde zijn. MADE Marketing heeft een ervaren team van developers, dat gespecialiseerd is in het bouwen van maatwerk API-koppelingen.
Het doel van API-koppelingen is het automatiseren van werkzaamheden en het koppelen van diverse platforms. Op deze pagina wordt een overzicht weergegeven van enkele API-koppelingen die MADE Marketing heeft gebouwd.
Met de reserverings-API van Eigenchauffeur.nl kunnen bezoekers eenvoudig een bobchauffeur reserveren via de website. De API-koppeling die hiervoor gebouwd is, wordt ook wel een reserveringsysteem genoemd. De API zorgt ervoor dat het CRM en Google Maps in combinatie met een reserverings-interface aan elkaar gekoppeld worden. Hierdoor krijgt een bezoeker van Eigenchauffeur.nl via het opgeven van een startpunt, tussenbestemmingen en eindbestemming een route, afstand, tijd en kosteninschatting op basis van data uit Google Maps en het CRM van Eigenchauffeur.nl. Door deze mogelijkheid kunnen bezoekers eenvoudig en volledig geautomatiseerd online een rit inplannen en reserveren, zonder tussenkomst van personeel. Daarnaast is de API-koppeling zeer gebruiksvriendelijk voor chauffeurs. De ritten worden in het CRM gezet waar chauffeurs kunnen inloggen om aanstaande ritten te bekijken, ritten te plannen en uren te declareren. Kortom, een geavanceerde, op maat gemaakte API-koppeling die veel werk uit handen neemt.
Interesse in een reserveringsysteem zodat jij en je klant gebruiksvriendelijk en efficiënt te werk kunnen?
Van Santen Groep, de specialist in zwaar transport, biedt naast zwaar transport ook tweedehands vorkhef- en werkmachines aan. Dit gebeurde tot voor kort op een apart platform, genaamd 123machine. Echter zorgde dit voor veel dubbel werk, aangezien Van Santen Groep zowel op de website als op 123machine het aanbod moest beheren.
MADE Marketing kwam met een API-oplossing, zodat het occasion-aanbod op 1 plek beheerd kan worden en op diverse plekken realtime wordt gedistribueerd. De ontwikkelde API-koppeling koppelt namelijk het CMS van de website aan 123machine. Dankzij de API-koppeling kan Van Santen Groep voortaan het gehele occasion-aanbod invoeren en beheren vanuit 1 locatie. Daarnaast wordt dankzij de API-koppeling het machine-aanbod direct naar affiliate-websites voor occasion-machines verzonden. Ook op deze verkoop-websites hoeft dus niet meer handmatig het aanbod onderhouden te worden. De API-koppeling voor Van Santen Groep verhoogt de conversie en bespaart veel tijd.
Benieuwd wat aanbod-koppeling kan betekenen voor jouw organisatie?
Het zoeken van een nieuwbouw-woning of -kantoor kan een tijdrovende klus zijn. Dit komt doordat de zoektocht op nieuwbouw-websites vaak onoverzichtelijk is. Het nalopen van overzichten met kavelnummers en kavelgegevens kan verwarrend werken en prikkelt visueel niet.
Dit kan worden opgelost met behulp van een API-koppeling van MADE Marketing. Voor diverse nieuwbouw-projecten heeft ons team van developers woning-/kantoorzoekers met dossier-koppeling ontwikkeld. Wij bouwen een visuele en gebruiksvriendelijke interface, waarin bezoekers door middel van het aanklikken van woningen/kantoren in een visual van de nieuwbouw het aangeklikte object kan bekijken middels een pop-up met object-informatie. Tevens kan de bezoeker direct het interesse-/inschrijfformulier invullen in de pop-up.
Zowel de objecten (woningen/kantoren) als het interesseformulier worden via een API-koppeling gekoppeld aan een CRM van bijvoorbeeld NieuwbouwNederland (link) of OSRE/Realmark (Link). Hierdoor worden NAWTE-gegevens direct gekoppeld aan een object in het CRM en vanuit het CRM wordt realtime het aanbod en de status van de objecten opgehaald (te koop/gereseveerd/verkocht onder voorbehoud/verkocht). Deze API-koppeling werkt dus 2 kanten op.
De API-koppeling voor woning-/kantoorzoekers neemt zowel makelaars als projectontwikkelaars én website-beheerders veel administratief werk uithanden. Aangezien alle objecten door de API-koppeling vanuit 1 omgeving worden beheerd en geupdatet. En de woning-/kantoorzoekers zorgen voor een prachtige visuele presentatie van de nieuwbouw!
Interesse in een woning-/kantoorzoeker met CRM-koppeling voor jouw organisatie?
Met de Kledingrek-configurator van Fashionracks kunnen gebruikers eenvoudig en realtime een eigen maatwerk kledingrek samenstellen. MADE Marketing heeft een API-koppeling met het 3D-visualisatieprogramma, het CRM en de website van Fashionracks gebouwd, waarbij de consument zelfstandig een kledingrek kan ontwerpen en bestellen. In een visueel overzicht worden alle opties voor een kledingrek (materiaal, kleur, maat, vorm) live gepresenteerd. De maatwerk-kledingrekken worden live 3D gevisualieerd, waardoor de gebruiker direct veranderingen in het ontwerp van het kledingrek ziet. Op deze manier krijgt de gebruiker direct een visualisatie van het kledingrek dat in de configurator door hem/haar wordt samengesteld.
Deze API-koppeling tussen configorator, 3D-visualisatie en website vereenvoudigt het maatwerk- en aankoopproces, waardoor het aantal aanvragen en de gebruiksvriendelijkheid een enorme boost krijgen. Daarnaast is het gehele samenstel- en visualisatieproces volledig geautomatiseerd, waardoor medewerkers van Fashionracks kant-en-klare leads in het CRM ontvangen.
Interesse in een op maat gemaakte kleding-configurator met visualisatiesoftware?
Voor Fietskar.nl hebben wij een koppeling gemaakt met CycleSoftware, om de webshop orders direct in het order-afhandelingssysteem te verwerken van CycleSoftware. Hierdoor worden de productvoorraden online en offline gekoppeld en automatisch bijgewerkt, worden de order/bestel-gegevens online en offline in één centraal systeem inzichtelijk en wordt de online en offline boekhouding automatisch samengevoegd en gecentraliseerd. Tevens kunnen order pickers eenvoudig de barcodes van de gekochte producten scannen om eenvoudig het juiste bestelde product te picken.
Door de koppeling van de webshop met CycleSoftware wordt er een grote slag geslagen in een efficiëntere manier van werken, vindt er automatisering van processen plaats en wordt de kans op fouten flink verkleind.
De webshop hebben wij eveneens direct gekoppeld met DHL. Hierdoor kunnen bezoekers bij het bestellen aangeven op welke moment zij de bestelde producten willen ontvangen en kan de beheerder van de webshop direct het label voor de bestelling uit het dashboard van de webshop halen.
Kortom, door de verschillende tools van leveranciers aan elkaar te koppelen middels API’s, met de webshop als middelpunt, wordt de interne workflow geautomatiseerd en geoptimaliseerd.
Ben jij benieuwd naar de online mogelijkheden voor jouw organisatie of heb je vragen over online activiteiten? Wij helpen je graag vanaf het opstarten t/m je online succes!