20 jul Zo zet je Facebook optimaal in voor jouw organisatie!5 min read
Zo zet je Facebook optimaal in voor jouw organisatie!
Facebook is een sterk marketingmiddel dat veel kansen biedt voor ondernemers. Benieuwd hoe je Facebook optimaal inzet voor jouw bedrijf? Lees dan dit blog!
✅ Begin een Facebookgroep
Bedrijven kunnen een Facebookgroep starten met potentiële en bestaande klanten. In deze groep kun je de potentiële klanten vragen en stellingen voorleggen. De antwoorden die hieruit volgen, geven je waardevolle informatie! Deze gegevens kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor productontwikkeling of voor aanpassingen in de marketingstrategie.
✅ Zet jouw volgers aan tot actie
Het is op Facebook voor een bedrijf lastig om een post viraal te laten gaan. Het algoritme van Facebook geeft posts van familie en vrienden voorrang. Vandaar dat het organisch bereik voor bedrijfspagina’s laag is.
Posts met veel engagement hebben voor bedrijfspagina’s het hoogste bereik. Zet de volgers daarom aan tot actie. Dit kun je doen door call to actions toe te voegen waarin je engagement stimuleert. Geef bijvoorbeeld een stelling, vraag om een reactie aan de hand van emoticons of stel een vraag over het desbetreffende onderwerp.
✅ Maak gebruik van Facebook-advertenties
Facebook heeft een zeer geavanceerd advertentie-systeem, waarbij je gericht een specifieke doelgroep kunt targeten. Door het grote gebruikersaantal van Facebook bevindt elke denkbare doelgroep zich op dit platform. Vandaar dat je met Facebook-advertenties jouw exacte doelgroep kunt targeten. Sinds de IOS 14 update van Apple zijn er wel een aantal zaken veranderd. Benieuwd? Lees ons blog over de IOS 14 update.
✅ Houd de statistieken in de gaten
De statistieken van zowel de betaalde als onbetaalde posts zijn van groot belang. Bij iedere post en bij iedere advertentie die je plaatst, krijg je statistieken te zien. Je ziet bijvoorbeeld: aantal weergaven, betrokkenheid, bereik, likes en conversie. Deze gegevens kun je analyseren en op basis hiervan kun je de strategie wel of niet aanpassen.
Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Klik dan hier.