Dit verandert er voor Facebook advertising door de IOS 14-update5 min read

Dit verandert er voor Facebook advertising door de IOS 14-update

Door de nieuwe versie van de Apple IOS 14-update gaat er voor social media adverteerders een hoop veranderen. Draai jij Facebook advertenties? Lees dit artikel dan goed want deze update heeft een grote impact.

Facebook-advertenties

Wat houdt de IOS 14 update in?

De aankondiging van de update heeft voor veel rumoer gezorgd. Het is namelijk zo dat na de update alle gebruikers van een app uit de appstore een pop-up te zien krijgen. Hierin wordt toestemming gevraagd voor tracking van Apple App store-apps. Op deze manier kan Apple de privacy garanderen. Geeft iemand geen toestemming? Dan krijgt het bedrijf geen beschikking over bepaalde gegevens. Dit heeft uiteraard grote gevolgen voor adverteerders die Facebook advertenties draaien.

Wat zijn de gevolgen voor Facebook advertising?

  • De effectiviteit van advertenties neemt flink af. De grootste reden hiervoor is dat je minder nauwkeurig kunt targeten. Dit komt doordat bepaalde specificaties niet worden ondersteund voor website- en appconversies. Denk hierbij aan specificaties als leeftijd en geslacht.
  • Het wordt moeilijker om de conversies van app-gebruikers te meten.
  • Voor iedere app kun je maximaal negen IOS 14-campagnes op hetzelfde moment draaien.
  • Er kan een minder goede inschatting worden gemaakt van de advertentie frequentie.
  • Je kunt campagne-gegevens tot drie dagen later rapporteren.
  • Maak je een advertentie voor IOS 14-devices dan is het kooptype ‘bereik en frequentie’ niet meer beschikbaar. Je hebt alleen nog de keuze uit het kooptype ‘veiling’
  • Advertentiekosten gaan omhoog. Dit komt doordat er minder informatie is waardoor het lastiger is om advertenties te optimaliseren.
  • Per domein zijn er nog maar acht conversiegebeurtenissen beschikbaar.

Hoe kun je je voorbereiden?

Het is belangrijk om je voor te bereiden op deze update! Op deze manier kun je de impact zo klein mogelijk houden.

  1. Installeer de Facebook Software Development Kit versie 8.1!
    Op deze manier kun je je advertenties alsnog personaliseren. Ook geeft het meer duidelijkheid over de appconversie.
  2. Verifieer je domein bij Facebook!
    Het is van groot belang dat je je domein verifieert bij Facebook. Op deze manier kunnen toekomstige onderbrekingen van websitecampagnes worden voorkomen.
  1. Wijzig je campagne-instellingen!
    Als je instellingen in strijd zijn met de nieuwe regels dan zal facebook de campagnes uitschakelen. Let dus goed op dat je geen campagnes met het kooptype ‘bereik en frequentie’ aan hebt staan.
  1. Werk met Conversions API!
    Dit is het alternatief van Facebook Pixel. Conversions API werkt vanuit je eigen server in plaats van een browser. Dit betekent dat je niet afhankelijk bent van cookies. Hier heeft IOS 14 geen invloed op.

 

Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Klik dan hier!

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development