11 mrt 5 belangrijke videotrends voor 20215 min read
5 belangrijke videotrends voor 2021
Door het Coronavirus is er veel veranderd op het gebied van communicatie. Dit uit zich voornamelijk binnen het bedrijf zelf en naar de klanten toe. Juist in deze tijd is videocommunicatie belangrijk. In dit blog staan de 5 videotrends voor 2021.
Trend 1: user generated videocontent!
2021 wordt het jaar van de user generated videocontent. Deze video’s worden gemaakt door de consument. Dit is zeer effectief omdat mensen een video die is gemaakt door een consument eerder geloven. Verder zie je deze trend ook steeds vaker binnen een bedrijf. Denk hierbij aan video’s van werknemers zodat je het team leert kennen.
Trend 2: livestreams!
Eén van de videotrends van 2021 is de livestream! Winkelen of naar een wijnproeverij gaan zit er momenteel even niet in. Vandaar dat livestreams steeds populairder worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bijwonen van een online wijnproeverij. Bedrijf A stuurt de wijn op en via een livestream kan je gezellig met vrienden en vriendinnen discussiëren over de balans en de afdronk.
Trend 3: storytelling!
Perfecte plaatjes en ijskoude salesvideo’s zijn verleden tijd. Momenteel is er veel behoefte aan verbinding en dit kan je creëren met video’s. Kies voor echte mensen waar de consument zich mee kan vergelijken. Dit werkt overtuigend en wekt vertrouwen op.
Trend 4: video via de telefoon!
Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon en naast alle video’s die we hierop kijken, wordt de camera ook steeds vaker gebruikt. De kwaliteit wordt namelijk steeds professioneler en apps maken het mogelijk om echt goede video’s te maken. Denk hierbij aan apps die de video ondertitelen of apps die het mogelijk maken om in een bedrijfstemplate te werken.
Trend 5: werk vanuit de strategie!
2020 was het jaar dat de wereld op zijn kop stond. Alles was nieuw en er viel veel uit te proberen op het gebied van livestreams en webinars. Nu in 2021 is het tijd om het uitproberen te veranderen in werken vanuit een strategie. Hierbij is het belangrijk om te kijken naar de behoefte van de klant en houd hierbij altijd het doel in je achterhoofd.
Hulp nodig bij jouw online strategie? Klik dan hier.