9 do’s and don’ts van Instagram Reels5 min read

9 do’s and don’ts van Instagram Reels

Momenteel is Instagram Reels ontzettend populair! Dit komt omdat je met deze functie sneller viraal kunt gaan. Doormiddel van machine learning wordt namelijk bepaald voor wie de video interessant is. Dit betekent dat bepaalde video’s worden opgepakt door het algoritme en worden laten zien aan heel veel mensen. Ben je benieuwd wat Reels is, hoe het werkt en wat de voordelen zijn? Lees dan dit blog! 📖

Wat is Instagram Reels?

Instagram Reels is te vergelijken met het platform TikTok. Het is een nieuwe feature van Instagram waarbij je korte video’s van maximaal 30 seconden kunt uploaden. Aan deze video’s kun je gave effecten, muziek en teksten toevoegen. 📹🎶

Hoe maak je een Instagram Reels?

Het maken van een Reels video vraagt wat creativiteit maar Instagram heeft het zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Met deze simpele stappen maak jij zelf een Instagram Reels video:

1. Ga naar Instagram en klik onderaan op het middelste icoontje tussen het vergrootglas en de shopping bag.
2. Druk nu rechtsboven op het camera icoontje.
3. Maak een video in de Reels omgeving of kies een video uit je galerij.
4. Voeg waar nodig muziek, filters en effecten toe. Dit kun je doen in de linkerbalk.
5. Je kunt ook meerdere video’s maken of selecteren uit je galerij. Deze video’s worden dan achter elkaar geplakt.
6. Klaar? Druk dan rechts van het video icoontje op het witte pijltje. ☑️

Reels heeft zich in de afgelopen 8 maanden ontwikkelt tot een populaire functie van Instagram. Momenteel zijn veel accounts succesvol op Reels maar door de nieuwste algoritme update is er veel veranderd. Hieronder staan de do’s and don’ts van Reels.

Do’s ✅: 

  • Bewerk de video vooraf met een bewerkingsapp, bijvoorbeeld met de app
  • Voeg unieke effecten toe, zoals filters, speciale overgangen en muziek.
  • Een Reels plaatsen met een tekstbalk of ondertitel, zo kun je ondanks achtergrondmuziek toch informatie delen. Let op: plaats deze in het midden.
  • Plaats hashtags in de beschrijving (max. 30). Relevante hashtags zijn belangrijker dan populaire hashtags.
  • Een Reels plaatsen en deze delen op je feed.

 

Don’ts ❌:

  • Een Reels plaatsen met een watermerk van een andere app. Sla de video zonder logo op. Met de laatste update heeft Instagram ervoor gezorgd dat deze video’s geen prioriteit meer krijgen. Dit betekent dat de kans veel kleiner is dat deze video’s worden gevonden door gebruikers die je account nog niet volgen.
  • Een Reels plaatsen op basis van een horizontale video.
  • Een Reels plaatsen die wazig is vanwege een lage kwaliteit.
  • Een Reels plaatsen met tekst helemaal boven – of onderaan de video. Bij gebruikers die de laatste Instagram update nog niet hebben gedaan, valt deze tekst weg. Centreer de tekst in het midden.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development