7 tips voor het opbouwen en beheren van een Facebookgroep!5 min read

7 tips voor het opbouwen en beheren van een Facebookgroep!

Community marketing werkt het beste op Facebook! Dit komt omdat mensen van origine ergens bij willen horen. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld een exclusieve groep starten met bestaande en potentiële klanten. Op deze manier heb je allerlei gelijkgestemden bij elkaar. In dit blog lees je 7 tips voor opbouwen en beheren van een Facebookgroep.

facebookgroep-tips-voor-een-facebookgroep-made-marketing

Tip 1: Besloten groep

Het is verstandig om te kiezen voor een besloten groep. Dit kun je aanvinken voordat je de groep aanmaakt. Op deze manier kun je zelf bepalen wie je toe laat in de groep en hiermee vermijd je ongewenste leden. Verder zorgt het ervoor dat meer mensen deel uit willen maken van de groep. Dit komt omdat een besloten groep exclusiviteit uitstraalt.

Tip 2: Stel community regels op

Bij een Facebookgroep is het belangrijk dat iedereen zich gerespecteerd en veilig voelt. Stel daarom regels op waar de leden zich aan moeten houden. Het is hierbij verstandig om dit op een zowel vriendelijke als duidelijke manier te omschrijven. Hiermee voorkom je dat je potentiële leden afschrikt. Je kunt het bericht met de opgestelde regels bovenaan vastzetten. Dit doe je door het bericht te markeren als aankondiging.

Tip 3: Wees de expert in de groep

Voor bedrijven is het belangrijk om je in de groep te profileren als de expert. Hebben leden een vraag? Laat zien dat jij de expert bent en antwoord zo snel en duidelijk mogelijk. Verder kun je waardevolle informatie delen, waarmee je aantoont verstand te hebben van wat je zegt.

Tip 4: Leer je doelgroep beter kennen

Alle leden in jouw groep zijn geïnteresseerd in je product/bedrijf/branche/passie. Het is dus de perfecte plek om meer te weten te komen over gelijkgestemden. Observeer en stel doelgerichte vragen. Op deze manier leer je de potentiële doelgroep kennen.

Tip 5: Maak gebruik van alle meningen

Een groot voordeel van een Facebookgroep is dat je directe beschikking hebt over de eerlijke meningen van gelijkgestemden. Dit betekent dat er ook wel eens frustraties en problemen worden besproken. Deze informatie is waardevol, omdat je op deze manier goed weet wat er speelt.

Tip 6: Vraag om feedback

De leden van je Facebookgroep zijn representatief voor je doelgroep. Dit betekent dat je met deze eerlijke feedback, je product/dienst/bedrijf/merk/community kunt verbeteren.

Tip 7: Houd de statistieken van de groep in de gaten

In de statistieken kun je bijvoorbeeld de meest actieve leden zien. Verder kun je bekijken wanneer je het beste content kunt plaatsen. Op deze manier zien zoveel mogelijk mensen het bericht.

 

 

Benieuwd hoe we jou online verder kunnen helpen? Klik dan hier.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development