6 belangrijke Google ranking factors in 2021 (2/2)5 min read

6 belangrijke Google ranking factors in 2021 (2/2)

Uit een recent bericht blijkt dat er in 2021 een aantal nieuwe Google ranking factors komen. Dit zal zijn in mei 2021 en hierbij zal Googlewebsites sterker gaan beoordelen op basis van gebruikerservaring. In het vorige blog hebben we de eerste 3 belangrijke Google ranking factors besproken. Eerst die lezen? Klik dan hier. Nu gaan we verder met nog 3 belangrijke Google ranking factors.

Google-ranking-factors

Ranking factor 4: interne links

Zoekmachines crawlen verschillende soorten content en deze indexeren ze. Hierbij kijkt een zoekmachine naar interne links om deze informatie te analyseren. Dit gaat over alle hyperlinks op je website die verwijzen naar een interne pagina. Hierdoor is het belangrijk dat jouw linkstructuur goed in elkaar zit. Hierdoor maak je het niet alleen voor de zoekmachines makkelijker maar ook direct voor de gebruiker. Denk hierdoor goed na over naar wat voor pagina’s je wil linken bij het maken van een nieuwe pagina. Een goed voorbeeld is dat wij in de inleiding verwijzen naar het blog van vorige week. Dit hebben we gedaan via een hyperlink.

 

Ranking factor 5: keywords

Relevante keywords zijn erg belangrijk voor je SEO-strategie en dit is dan ook een belangrijke ranking factor. Keywords zijn de woorden waarop mensen zoeken op Google. Doe daarom een zoekwoorden onderzoek en kijk welke woorden veel worden gezocht als het gaat over jouw onderwerp. Als je jouw zoekwoorden strategie op orde hebt is het tijd om content te gaan creëren. Een handige tool die wij zelf ook gebruiken is de tool Yoast. Dit is een tool die je laat zien of je pagina waarop je werkt voldoet aan alle SEO-criteria.

Ranking factor 6: Content

Een pagina volstoppen met keywords is niet meer van deze tijd. Het draait tegenwoordig om kwalitatieve content. Hierbij is het belangrijk dat er wordt gekeken naar het aantal keywords, titels en visuals. Als iemand iets zoekt op Google wil hij of zij antwoord en zorg er daarom voor dat je met kwalitatieve en informatieve content antwoord op geeft. Een goede tip is om ook eens te kijken naar oudere pagina’s. Het Google algoritme verandert vaak en deze pagina’s zijn wellicht niet meer zo effectief terwijl de content wel goed is.

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier