5 tips voor jouw bedrijfspagina op LinkedIn6 min read

5 tips voor jouw bedrijfspagina op LinkedIn!

Social media is tegenwoordig heel belangrijk voor bedrijven en het wordt alleen nog maar belangrijker. Daarom is het van groot belang dat je je social mediakanalen allemaal goed op orde hebt. In dit blog bespreken we 5 tips voor jouw bedrijfspagina op LinkedIn.

5-Ttips-voor-jouw-bedrijfspagina-op-LinkedIn

Tip 1: begin bij het begin

Ten eerste is het belangrijk om je doel te bepalen voor LinkedIn. Wil je vooral je netwerk uitbreiden, zakelijke relaties onderhouden of meer leads genereren? Stel dit doel vast en toets alle content die je maakt aan dit doel. Kijk hierbij ook goed naar de doelgroep die je wil aanspreken op LinkedIn. Denk goed na over wat jouw doelgroep interessant vindt en plaats content waarvan je weet dat je doelgroep het wil zien. Klik hier voor meer informatie over het in kaart brengen van je doelgroep.

Tip 2: maak een company page

Nu je het doel en de doelgroep hebt vastgesteld kunnen we doorgaan met de volgende stap. Maak een company page aan. Dit is een speciale bedrijfspagina die je op LinkedIn kan aanmaken. Hiermee vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf. Voeg informatie toe over je bedrijf en voeg je bedrijfslogo toe aan de profielfoto. Op deze pagina kan je nieuws melden over je bedrijf en content plaatsen die linkt naar je website.

Tip 3: zorg voor interactie

Net zoals bij ieder social media platform is de interactie met je volgers erg belangrijk. Het zorgt er niet alleen voor dat meer mensen de post te zien krijgen maar het zorgt er ook voor dat je volgers zien dat je serieus bent en klaar staat voor je volgers. Geef niet alleen antwoord op vragen die mensen aan je stellen maar reageer ook op andere. Het opbouwen van een LinkedInpagina vol interactie gebeurt niet van de een op de andere dag. Je moet geduld hebben en niet opgeven.

Tip 4: medewerkers op LinkedIn

Niet alleen de bedrijfspagina heeft impact op jouw online uitstraling maar ook de profielen van je medewerkers. Vraag daarom of ze een profiel aan maken en geef ze informatie die ze kunnen benoemen in hun beschrijving. Zorg dat ze hun pagina up to date houden. Op deze manier zorg je voor eenheid en dit straalt professionaliteit uit.

Verder is het ideaal als tevreden klanten aanbevelingen achterlaten bij deze profielen. Aanbevelingen worden op LinkedIn namelijk vaak gelezen. Alle volgers van de tevreden klant zullen de aanbeveling namelijk zien en de aanbeveling zal ook op het profiel van de contactpersoon komen te staan.

Tip 5: start een eigen groep

Ben jij de expert in een bepaald vakgebied! Start dan je eigen LinkedIngroep en word thought leader in jouw vakgebied. Hierin zullen discussies worden gevoerd over allerlei relevante onderwerpen. Zet hier al je medewerkers in en sta open voor nieuw talent. Op deze manier kan je goed zakelijke relaties opbouwen. Daarnaast kan je ook goed potentiële klanten benaderen via deze groep. De mensen in deze groep zijn tenslotte geïnteresseerd in de onderwerpen die je plaatst en de content die je laat zien. Maak een combi van commerciële en informatieve content.

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier