5 tips voor jouw bedrijfspagina op Facebook6 min read

5 tips voor jouw bedrijfspagina op Facebook!

Social media is tegenwoordig heel belangrijk voor bedrijven en het wordt alleen nog maar belangrijker. Daarom is het van groot belang dat je je social mediakanalen allemaal goed op orde hebt. In dit blog beginnen we met 5 tips voor jouw bedrijfspagina op Facebook.

5-tips-voor-jouw-bedrijfspagina-op-Facebook
omslagfoto-profielfoto-5-tips-voor-jouw-bedrijfspagina-op-Facebook

Tip 1: Omslagfoto en profielfoto

Het eerste dat iemand ziet wanneer hij of zij op jouw pagina komt is de profielfoto en de omslagfoto. Het klinkt voor de hand liggend maar veel bedrijven hebben geen pakkende profiel/ omslagfoto. Kies voor een foto waarvan de kwaliteit goed is en waaraan je direct kan zien waar het over gaat. Je kan hier ook je bedrijfsnaam in verwerken. Voor wat kleinere bedrijven is het verstandig om je bedrijf een gezicht te geven en dit kan je doen door een profielfoto van jezelf in te stellen. Je kan dan in de omslagfoto de naam/logo van je bedrijf zetten.

Tip 2: Laat jouw expertise zien

Op jouw bedrijfspagina wil je mensen overtuigen van het feit dat je een goed bedrijf hebt en vaak is het converteren van mensen van je Facebookpagina naar je website een van de doelen. Zorg er daarom voor dat je laat zien wat je expertise is. Waarom is jouw bedrijf uniek? Wat doe je beter dan andere bedrijven in dezelfde branche. Denk hierbij goed na over wat je klant van jouw wil zien. Dit is namelijk content die mensen en bedrijven willen lezen en dan zullen ze je pagina beter volgen.

Wees interactief met je volgers en reageer op iedereen. Je kan je volgers ook vragen stellen zodat je eerlijke feedback krijgt die je kan gebruiken om je product of dienst nog beter te maken. Het is belangrijk om de content die je plaatst visueel te maken omdat een foto of video meer aanspreekt dan alleen maar tekst. Het is belangrijk om te laten zien, wat jouw expertise is. Waarom ben jij uniek? Waarom is jouw aanpak uniek? Laat dit zien. Dat vinden mensen interessant (bedrijven ook) en maakt het waardevol om jou te volgen.

Tip 3: Zet jouw volgers aan tot actie

Het organisch bereik is op Facebook erg laag. Alleen als je volgers echt iets doen met je posts zal een grote groep mensen de content te zien krijgen. Hier valt liken, delen en reageren onder. Zorg dus voor content die mensen willen delen en die echt waarde toevoegen. Video’s werken tegenwoordig erg goed. Wil je nou een grotere groep mensen bereiken kijk dan eens naar Facebook advertenties. Benieuwd naar tips voor Facebook advertenties? Klik dan hier!

Tip 4: Maak een content planning

Bedenk van te voren wat voor content je wil plaatsen op jouw social media kanalen en verwerk dit in een content planning. In deze planning verwerk je de content voor al je social media kanalen waaronder Facebook. Het maken van een goede content planning is de eerste stap naar het vergroten van je zichtbaarheid. Het iedere keer bedenken van nieuwe content kost veel tijd en creativiteit. Daardoor is het belangrijk om goed op tijd te beginnen aan een content planning. Het geeft duidelijkheid, rust en zorgt ervoor dat alles in goede banen loopt. Benieuwd naar tips voor het maken van een goede content kalender? Klik dan hier!

Tip 5: Volg de statistieken van je bedrijfspagina

Het volgen van de statistieken van hoe je posts en ads presteren is erg belangrijk. Analyseer, meet en optimaliseer je Facebook pagina. Dit kan je doen door het kijken naar de statistieken die jouw bedrijfspagina op Facebook aangeeft.  Je kan deze statistieken bij iedere post die je doet zien en hierdoor kan je goed zien wat voor posts het goed doen en welke wat minder. Dit zijn voorbeelden van statistieken die je kan zien:

  • Weergaven
  • Acties van bezoekers
  • Vind ik leuks
  • Betrokkenheid
  • Bereik

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier

5-tips-voor-jouw-bedrijfspagina-op-Facebook