4 tips voor YouTube advertenties!5 min read

4 tips voor YouTube advertenties!

Video content is razend populair. Vandaar dat steeds meer bedrijven de kracht van YouTube advertenties ontdekken. Maar wat voor soort advertenties zijn er en waar moet je op letten? In blog staan 4 tips👇🏽!

Videomarketingstrategie-made-marketing

Tip 1: kies de juiste soort advertentie!

Er zijn verschillende soorten advertenties. Ieder voor andere doeleinden:
✅ In-stream ads!
Dit zijn de bekendste advertenties die je ziet voordat de video begint. Je kunt deze advertentie na 5 seconden wegklikken. Je betaalt enkel als de kijker op de link klikt of meer dan 30 seconden heeft gekeken.
✅ Insearch video ads!
Dit zijn advertenties die verschijnen als mensen bepaalde relevante zoekwoorden intypen. Jouw video komt dan bij de zoekresultaten bovenaan te staan.
✅ Trueview advertenties met video discovery!
Bij deze advertentievorm promoot je video’s op plekken waar mensen ontdekkingen doen. Bijvoorbeeld bij de gerelateerde items. Het doel van dit advertentietype is meestal het triggeren van mensen om de video te gaan kijken 👌🏽.

Tip 2: Creëer een pakkende intro!

De spanningsboog van de gemiddelde mens neemt steeds verder af. TikTok is populairder dan ooit en dit komt doordat deze video’s kort en bondig zijn. Probeer in jou YouTube advertenties het begin zo pakkend mogelijk te maken. Op deze manier behoud je de aandacht en heb je een grotere kans dat de kijker de advertentie afkijkt 👀.

youtube-advertenties-tips
youtube-advertenties-advertentie-ads-tips-nederlands-nederland

Tip 3: wees creatief!

De consument ziet dagelijks veel reclames. Opvallen en onderscheidend zijn is daarom essentieel. Een creatieve en pakkende advertentie blijft beter hangen en hiermee kun je je onderscheiden van de concurrent 🙌🏽!

Tip 4: vergeet de audio niet!

Naast het creëeren van een pakkende, creatieve video van hoge kwaliteit, is ook de audio van groot belang. Aangezien de advertenties zijn bedoeld voor commerciële doeleinden kan er enkel copyright free music worden gebruikt. Zorg ervoor dat de audio perfect aansluit op de video. Je kunt er ook voor kiezen om een voice-over toe te voegen 🗣.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development