4 tips voor succesvolle e-mailmarketing!5 min read

4 tips voor succesvolle e-mailmarketing!

E-mailmarketing kent veel voordelen en kan voor ondernemers veel opleveren. Toch zijn er een aantal aspecten waar rekening mee moet worden gehouden. Vandaar dat wij in dit blog 4 tips geven voor succesvolle e-mailmarketing!

e-mailmarketing

Breng je klant in kaart!

De mensen uit de contactenlijst moeten niet alleen de e-mails lezen, maar zij moeten ook overgaan tot actie. Dit gebeurt in de meeste gevallen alleen als je perfect inspeelt op een behoefte of deze behoefte bij de lezer creëert.

Dit is enkel mogelijk als jij precies weet hoe jouw klant eruit ziet. Om dit vast te stellen, kun je eerst alles beschrijven wat jij en eventueel je collega’s van sales en marketing al weten. Zij hebben veel contact met de klant en beschikken over waardevolle data. Daarnaast kun je gesprekken voeren met de klant of enquêtes uitsturen. Zo creëer je een 360-graden beeld van de klant!

Segmenteer!

Je kunt uiteraard een mail maken en die naar de hele contactenlijst sturen. Toch is dit niet het meest effectief! Je kunt beter kritisch kijken naar hoe deze lijst verder gesegmenteerd kan worden. Denk hierbij aan parameters zoals:
– locatie
– Leeftijd
– Geslacht
– Up of cross-sell mogelijkheden
– Omzethistorie
– Aantal bestellingen

Op basis van deze segmentatie kun je gepersonaliseerde content ontwikkelen en dit is effectiever!

tips-voor-perfecte-nieuwsbrief
emailmarketing

Schrijf pakkend!

Het schrijven van content is een vak apart! Zo ook voor e-mails. Houd de eindconsument altijd in je achterhoofd en los een probleem voor ze op! Schrijf niet ‘Nu 10% korting op drukloze tennisballen’, maar schrijf ‘Hi Mike, vervelend hè, tennisballen die slecht stuiteren? Probeer eens drukloze tennisballen, zodat je dit probleem nooit meer hebt!’. Dit is persoonlijker en speelt in op een behoefte. Zo heb je een grotere kans dat de mail wordt geopend en er daadwerkelijk een actie wordt uitgevoerd.

Kritieke prestatie indicatoren (KPI’s)

Bepaal vooraf met welke parameters jij het succes van de campagne meetbaar maakt. Is dit bijvoorbeeld het aantal clicks, het aantal downloads of sales? Je kunt ook tracken hoeveel partijen via de mail een landingspagina bezoeken en daar vervolgens iets downloaden of kopen. Hiervoor moet je een UTM-code toevoegen.

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development