4 tips voor ijzersterke TikTok campagnes!5 min read

4 tips voor ijzersterke TikTok campagnes!

TikTok is populairder dan ooit. Niet alleen kinderen gebruiken de app, maar de leeftijden van de gebruikers lopen uiteen van jong tot oud. Hierdoor wordt dit platform voor steeds meer organisaties interessant. Vandaar dat wij in dit blog vier tips geven voor ijzersterke TikTok campagnes!

Wat is tiktok?

Tip 1. Kies de juiste doelgroep en muziek!

Het begin van een sterke campagne is het bepalen van de juiste doelgroep. Tegenwoordig bevinden volwassenen zich ook op TikTok. Dit vergroot de mogelijkheden voor organisaties aanzienlijk. Nu je de doelgroep hebt vastgesteld, kun je gaan kijken naar de juiste muziek.

Zodra je overschakelt op een professioneel bedrijfsaccount kun je van veel muziek geen gebruik meer maken in verband met het feit dat de content wordt gebruikt voor commerciële doeleinden. Gelukkig heeft TikTok een grote muziekbibliotheek met nummers die je wel kunt gebruiken. Kies trendy nummers die goed aansluiten op de video.

Tip 2: Vertel een verhaal met de content!

Er worden dagelijks veel video’s geplaatst op TikTok. Vandaar dat het belangrijk is om op te vallen. Dit kun je doen door het vertellen van een verhaal. Zoek interactie met de kijker en neem hem/haar in een korte tijd (advies: maximaal 60 seconden) mee in een verhaal.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kledingmerk. Dit merk kan een TikTok video maken, waarin iemand een outfit samenstelt voor een bepaald evenement. Extra tip: vraag aan het einde van de video wat ze van de outfit vinden, zodat je het engagement stimuleert.

TikTok-campagne
tiktok voordelen

Tip 3. Speel in op trends!

Het inspelen op trends kan voor een bedrijf lastig zijn door de beperkte sounds die je kunt gebruiken in verband met copyright. Het is hierbij belangrijk om creatief te zijn in de keuze van de muziek.

Daarnaast zijn er ook trends onder bedrijven, waarvoor de trend niet is gebaseerd op de muziek. Zo zijn er veel startende ondernemers die het volledige ondernemingsproces delen op TikTok en de volgers meenemen in de progressie. Zo ben je transparant en bereik je veel potentiële klanten.

Tip 4: Maak gebruik van TikTok advertenties!

TikTok biedt nog niet zo lang de mogelijkheid tot adverteren. Vandaar dat je met een relatief laag budget enorm veel mensen kunt bereiken. Via TikTok Ads kun je beginnen met adverteren vanaf €20,00 per dag, maar hiermee bereik je ten opzichte van andere platformen heel veel mensen. Wees er snel bij voordat alle bedrijven de kracht van TikTok inzien!

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development