4 tips voor effectieve Instagram advertenties5 min read

4 tips voor effectieve Instagram advertenties

Uit onderzoek blijkt dat branded content het op Instagram beter doet dan op andere social media. Verstandig dus om je als bedrijf te verdiepen in de wereld achter het populaire social media platform. In dit blog staan 4 tips voor effectieve Instagram advertenties

4-tips-voor-instagram-advertenties-mademarketing-MADE-marketing-tips-blogs-blog-instagram

Tip 1: wees authentiek

Op Instagram draait het om visual marketing waarbij authenticiteit ontzettend belangrijk is. Gebruik daarom voor je Instagram advertenties alleen originele foto’s en vermijd ten alle tijden stock foto’s. Het is hierbij ook belangrijk dat de content die je gebruikt voor de advertenties blend in de rest van wat je doelgroep te zien krijgt. Op deze manier wekt het de aandacht en schrikt het je doelgroep niet af. Kies dus voor authentieke en leuke content die waarde toevoegt voor je doelgroep en verwerk hier de advertentie in.

 

Tip 2: vertel een verhaal

Gebruikers van Instagram vinden het fijn als je een verhaal vertelt in plaats van dat je een product verkoopt. Denk bij iedere visual die je plaatst of het binnen de strategie past en of het de juiste boodschap overbrengt. Het is hierbij belangrijk dat je op ieder detail let. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan de juiste verwoording van de caption en de hashtags. Ook is het van groot belang dat alles één geheel vormt.

Instagram-advertenties-MADE-marketing-mademarketing

Tip 3: houd het simpel

Bij Instagram advertenties is het verstandig om per advertentie één product te promoten. Maak het niet te ingewikkeld en stem het taalgebruik af op je doelgroep. Verder is het aan te raden om direct door te linken naar de plek waar ze het product kunnen kopen. (Je kan alleen direct doorlinken bij een gesponsorde post).

Tip 4: gebruik je budget verstandig

Bij Instagram advertenties is het belangrijk om te kijken naar wat je doelgroep deelt, interessant vindt en met name liked. Je kan bijvoorbeeld kijken naar je organische posts met een hoge engagement rate en je advertentie hierop baseren. Op deze manier weet je dat de doelgroep het een leuke post vindt en is er een grotere kans op een geslaagde advertentie.

Toch geeft dit geen garantie voor een goed resultaat. Daarom is het belangrijk om te testen! Om aan te tonen dat je advertentie optimaal presteert zal je A/B testen moeten uitvoeren. Lanceer bijvoorbeeld twee advertenties met beide dezelfde afbeelding maar met twee verschillende teksten. In het geval van social media-advertenties kunnen kleine aanpassingen al veel invloed hebben.

Hulp nodig bij jouw online strategie?
Klik dan hier

 

Gratis een website analyse? Klik dan op de button hier beneden en laat je gegevens achter!