4 onmisbare elementen voor e-mailmarketing!5 min read

4 onmisbare elementen voor e-mailmarketing!

E-mailmarketing is een sterk middel voor het genereren en behouden van klantrelaties en het vergaren van waardevolle informatie. Vandaar dat veel bedrijven hier gebruik van maken. Toch veranderen de trends op het gebied van e-mailmarketing ieder jaar en daarom bespreken wij deze ontwikkelingen in dit blog!

emailmarketing-handige-tips-trends

1. Hyperpersonalisatie

Men spreekt van hyperpersonalisatie, zodra alle vormen van personalisatie op een juiste manier worden toegepast. Hieronder volgen de belangrijkste vormen van personalisatie bij e-mailmarketing:

  • Personaliseer de onderwerpregel voor een hogere click-to-open rate.
  • Personaliseer content a.d.h.v. dynamische contentblokken. Op deze manier ziet iedere doelgroep gepersonaliseerde content.
  • Tot slot kun je de ontvanger op zijn/haar verjaardag verrassen met een speciale kortingscode.

 

2. Artificial intelligence

Artificial Intelligence is een begrip dat tegenwoordig ook op e-mailmarketing betrekking heeft. De AI analyseert namelijk verschillende aspecten binnen een e-mail. Het voorspelt bijvoorbeeld de open ratio van de onderwerpsregel en kan het beste tijdstip bepalen. Met behulp van deze analyses kun je een maximaal resultaat behalen.

e-mailmarketing-tips
trends-emailmarketing

3. Automation

Bij automation van e-mailmarketing wordt er een mail gemaakt op basis van het gedrag van de bezoeker. Hierbij wordt er bijvoorbeeld gekeken naar hoe bezoekers zich gedragen op jouw website. Zodra een bezoeker veel tijd doorbrengt op een bepaalde pagina zal er een relevante mail worden gemaakt en verstuurd. Welke pagina’s gekoppeld zijn aan welke content, kun je zelf van tevoren instellen.

 

4. Interactieve mails

Een interactieve mail heeft een hogere click-to-open rate. Hieronder volgen enkele voorbeelden van interactieve e-mail elementen:

  • Slider (Hierin zullen verschillende afbeeldingen worden laten zien in 1 visual zodat de mail niet heel groot wordt)
  • Pop-up (Dit is een bewegende GIF via een pop-up)
  • Tap/hover (Hierbij verandert bijvoorbeeld kleur of verschijnt er een afbeelding zodra je eroverheen beweegt met je muis)

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development