4 handige tips voor Google Analytics!5 min read

4 handige tips voor Google Analytics!

Google Analytics is een gratis programma van Google, waarmee je talloze statistieken en data kunt analyseren. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel websitebezoekers je hebt, wat het gedrag van deze bezoekers is en waar ze vandaan komen. Kortom: een waardevol programma waar iedere website-eigenaar gebruik van moet maken. Om je op weg te helpen, behandelen we In dit blog 4 handige tips & tricks voor Google Analytics.

google-web-stories

1: Sluit je eigen IP-adres uit!

Bij het analyseren van het aantal websitebezoekers wil je jouw eigen bezoeken en die van collega’s wegfilteren. Op deze manier krijg je het beste inzicht in het aantal websitebezoekers. Vandaar dat het verstandig is om jouw eigen IP-adres en dat van collega’s uit te sluiten. Via tabblad ‘beheerder’ -> ‘weergave’ -> ‘filters’ kun je dit in orde maken. Hier kun je een filter toevoegen met de naam ‘’IP uitsluiten’’. Laat ‘filtertype vooraf gedefinieerd’ aanstaan en ga nu naar ‘uitsluiten’. Vervolgens kun je klikken op ‘verkeer van de IP-adressen’ -> die gelijk zijn aan. Nu kun je onder het kopje ‘IP-adres’ het IP-adres invullen.

 

2: Creëer je eigen dashboard!

In het dashboard zie je overzichtelijk verschillende data. Er worden alleen zoveel aspecten gemeten dat het niet allemaal in het dashboard past. Vandaar dat het handig is om de voor jou belangrijke data toe te voegen aan een gepersonaliseerd dashboard. Via aanpassing -> dashboard kun je dit maken. Er zijn ‘templates’ voor ‘beginners’, maar je kunt ook met een leeg canvas beginnen. Onder de titel knop kun je op ‘widget toevoegen’ klikken.

mademarketing-nieuws-verhoog-online-vindbaarheid-met-google-mijn-bedrijf
Google-advertenties-uitgebreide-tekens-hoeveel-tekens-voor-uitgebreide-google-ads

3: Zo kun je realtime bezoekers bekijken!

Via het tabblad ‘Realtime Bezoekers’ kun je het aantal LIVE bezoekers zien. Dit is voor kleinere website erg handig. Zo kun je in de gaten houden wanneer je een verandering door kan voeren zonder dat bezoekers daar last van hebben. Daarnaast is het interessant om te zien hoeveel bezoekers er op dat moment op je website kijken.

 

4: Hier komen je bezoekers vandaan!

Veel bedrijven specificeren zich op een bepaald gebied en hebben een lokale doelgroep. Om te analyseren of deze groep daadwerkelijk bereikt wordt, kun je exact bekijken waar je websitebezoekers vandaan komen. Ga naar ‘doelgroep’ -> ‘geo’ -> ‘locatie’. Hier kun je kiezen voor land, plaats, continent en subcontinent.

Vragen over dit blog of benieuwd wat wij online voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Trots op onze klanten

Inholland-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
bux-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
independer-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
de-hypotheker-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
der-kreis-background-transparant-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
global-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
keukenspecialisten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hcb-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hfc-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
Logo-reales-made-marketing-websites-online-marketing
bolweg-advocaten-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
schous-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
mvm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
pure-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development
hbm-logo-made-marketing-online-marketing-bureau-haarlem-web-development