10 do’s and don’ts van LinkedIn8 min read

10 do’s and don’ts van LinkedIn

Het creëren van sociale netwerken kost veel tijd, maar is wel erg belangrijk! LinkedIn is een tool om dit snel en effectief te doen. Door middel van 10 do’s and don’ts proberen wij jou een beetje verder op weg te helpen in het bouwen van een beter sociaal netwerk.

De do’s van LinkedIn

 

  1. Houd je profiel up to date

    Je Linkedin pagina is een belangrijke tool om informatie te delen met jouw netwerk. Veel bezoekers die voor jou potentieel belangrijk zijn,  zullen deze informatie lezen. Deze bezoekers wil je niet voorzien van onjuiste informatie. Blijf je Linkedin profiel vernieuwen, zodat profielbezoekers juist worden geïnformeerd!

  2. Houd je LinkedIn inbox in de gaten

    Iedereen vindt het fijn als je snel reageert. Het bijhouden van de inbox is dan ook van groot belang voor het beheer van zakenrelaties. Door dit te doen laat je een goede indruk achter bij de persoon die je het bericht heeft gestuurd en dit geeft een goed gevoel.

  3. Professionele profielfoto

    Het eerste wat de Linkedin bezoeker te zien zal krijgen is de profielfoto. Het is dan ook erg belangrijk dat deze er netjes en verzorgd uitziet. Zorg voor een foto waarbij je er professioneel uitziet en waarvan de kwaliteit goed is. Dit zal zorgen voor de juiste indruk.

  4. Maak connecties

    Linkedin is een platform dat vele kansen biedt voor het uitbreiden van je netwerk en voor het krijgen van een nieuwe baan. Door connecties te maken met personen die voor jou belangrijk zijn, krijg je een groter netwerk en hierdoor zal de kans op een nieuwe (betere) baan toenemen.

  5. Post regelmatig content

    Door regelmatig content te posten weten mensen dat je niet stilzit. Je netwerk zal zien dat je actief bent en dat je weet van aanpakken. Door de juiste content te plaatsen creëer je een beter Linkedin profiel. Hierdoor zullen bedrijven of personen je eerder contacten voor eventuele nieuwe uitdagingen of samenwerkingen.

De don’ts van LinkedIn

 

  1. Stuur geen spamberichten naar connecties

    Wanneer je spamberichten stuurt naar je connecties is er een grote kans dat deze connecties zich hieraan gaan irriteren. Deze connecties kunnen misschien ooit nog van belang zijn en hierdoor is het belangrijk om een goede zakenrelatie te onderhouden. Door het sturen van spam zullen connecties minder snel geneigd zijn om contact op te nemen. In het ergste geval verwijderen ze je zelfs als connectie.

  2. Voeg niet te veel mensen toe

    Het toevoegen van nieuwe connecties kan zeer effectief zijn voor het uitbreiden van je netwerk. Toch is het niet verstandig om willekeurig connecties te maken. Voordat je een connectie maakt, is het belangrijk om na te gaan of het een waardevolle connectie zal worden. Hierbij kan je kijken of de connectie nu of eventueel in de toekomst iets voor jou kan gaan betekenen. Ook kan je connecties maken met personen die je interessant vindt. Van deze mensen kan je geïnspireerd raken en wellicht dingen leren.

  3. Liegen

    Het heeft geen zin om te gaan liegen op je profiel. Uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst. Een eerlijk profiel, waarbij alle informatie klopt komt geloofwaardiger over en zorgt ervoor dat je later niet in de problemen komt.

  4. Doorplaatsen van je content

    De hashtags die je gebruikt op Twitter zijn vaak niet relevant voor LinkedIn. Het is dan ook niet verstandig om je content van Twitter direct door te plaatsen naar LinkedIn. Doe onderzoek naar welke hastags etc. het beste werken voor de desbetreffende post en zorg op deze manier voor het meest optimale bericht voor het specifieke platform.

  5. Geen LinkedIn button op jouw website

    Een LinkedIn button/link op je website zorgt voor een professionele uitstraling. Ook zorgt het voor meer traffic naar je LinkedIn pagina. Door deze link op de website weten de mensen die geïnteresseerd zijn direct wie ze precies gaan benaderen en dit zorgt voor transparantie.

 

 

Heb jij nou hulp nodig met jouw social media management?
?Klik dan hier